سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 63723
منبع : خبرگزاری فارس
دردیدار با مبلغان مطرح شد

توصیه های آیت الله علوی گرگانی برای تبلیغ اثرگذار دین

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید گرگانی با بیان اینکه کار تبلیغ بسیار ارزشمند و مقدس است، گفت: این موضوع در زیارت امام حسین(ع) هم وجود دارد و امام حسین نیز خود یک مبلغ بوده اند.
توصیه های آیت الله علوی گرگانی برای تبلیغ اثرگذار دین
توصیه های آیت الله علوی گرگانی برای تبلیغ اثرگذار دین
به گزارش قم نیوز آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مبلغین اوقاف، با بیان اینکه کار تبلیغ بسیار ارزشمند ومقدس است، گفت: این موضوع در زیارت امام حسین(ع) هم وجود دارد و امام حسین نیز خود یک مبلغ بوده اند.

این مرجع تقلید با بیان داستانی از مبلغین گذشته، ادامه داد: امام حسین(ع)، خون وجان خود را در این راه داد، تا مردم را هدایت کند، ولی ما اگر به یک مکانی برویم، و بی اعتنایی شود از کار خود مأیوس می‌شویم، باید تا پای جان در این راه پیش برویم، و از تبلیغ دست برنداریم.

وی با بیان داستانی از انبیا، اظهار کرد: باید در این راه سختی کشید، انبیا سختی بسیار کشیدند، واز این راه دست برنداشتند.

آیت الله علوی گرگانی، گفت: نخستین کاری که باید انجام شود، این است که با اراده و نیرو پیش برویم، و سست برخورد نکنیم، ممکن است در این راه شما را مسخره کنند ولی شما مأیوس نشوید.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت آخرت، ادامه داد: روزی را درپیش داریم که همه از هم فرار می‌کنند، زیرا باید جوابگوی مسائل باشند، ولی کسانی که ایمان آورده‌اند ترسی در این روز ندارند.

وی با بیان داستانی از امام علی(ع)، اظهار کرد: انسان دو فضیلت دارد، یکی عقل ودیگری منطق، انسان بوسیله عقل مطالب را دریافت می‌کند، و از طریق منطق آن‌ها را به مردم انتقال می‌دهد.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه بوسیله درس خواندن، موضوع عقل را بدست آورده‌اید، ادامه داد: باید با منطق بتوانید، مردم را راهنمایی کنید، سرلوحه کار خود را امام حسین(ع)، قرار دهید، و با دلگرمی و اخلاص به کار تبلیغ بپردازید.

وی ادامه داد: در نظر داشته باشید منبر را با چه نیتی می‌روید، خداوند از درون ما آگاه است، اگر هدف از منبر رفتن ارشاد مردم باشد، بر مردم اثر می‌گذارد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcae0ni.49neu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما