چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 63767
منبع : خبرگزاری فارس
معاون آموزش و پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث خبر داد

اخذ مجوز رشته فلسفه و كلام اسلامي در مقطع كارشناسي

قم نيوز : معاون آموزش و پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث گفت: مجوز ارائه رشته فلسفه و کلام اسلامی در مقطع کارشناسی دریافت شده و از مهرماه در تهران پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد.
اخذ مجوز رشته فلسفه و كلام اسلامي در مقطع كارشناسي
اخذ مجوز رشته فلسفه و كلام اسلامي در مقطع كارشناسي
به گزارش قم نیوز هادی حجت ظهر امروز در مراسم تجلیل از استادان ممتاز و شایسته تقدیر دانشگاه قرآن و حدیث و هفته بزرگداشت مقام معلم که در سالن شیخ کلینی دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد، اظهار کرد: 2 هزار نفر در مقطع کارشناسی، هزار و 100 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 190 نفر در مقطع دکتری در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد:‌ این دانشجویان به دو شیوه حضوری و مجازی در حال تحصیل هستند و تا کنون بیش از 5 هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه تا کنون هزار و 327 پایان‌نامه و رساله دکتری در دانشگاه قرآن و حدیث دفاع شده است گفت: تعدادی از این موارد در محافل علمی حائز رتبه شده و توانسته‌اند برخی از خلأهای علمی در حوزه‌های علوم انسانی را پوشش دهند.

وی عنوان کرد: مجوز ارائه رشته فلسفه و کلام اسلامی در مقطع کارشناسی دریافت شده و از مهرماه در تهران پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد.

حجت با اشاره به تغییرات رشته‌ها و مقاطع در اصفهان گفت: برای نخستین بار رشته علوم قرآن و حدیث در اصفهان از مهرماه برگزار می‌شود و امسال برای نخستین بار مقطع کارشناسی در اصفهان اضافه شده است.

وی یادآور شد: از دیگر اقدامات می‌توان به برگزاری دوره آزمون کفایت زبان عربی در دانشگاه قرآن و حدیث برای دانشجویان مقطع دکتری اشاره کرد.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه تا کنون 31 عنوان کتاب از سوی معاونت آموزش و پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث چاپ شده است گفت: به تازگی سه اثر با عنوان فقه الحدیث 1، قرآن در روایات و حکومت و مدیریت در نهج البلاغه در قالب دروس متنی دانشگاه قرآن و حدیث منتشر شده است.

وی عنوان کرد: دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث سال 96 رتبه سوم المپیاد علمی دانشجویی کشور کسب کرده‌اند. همچنین دانشجویان این دانشگاه در کنکور سال 96 با کسب 62 درصد قبولی توانستند رتبه دوم در مرکز آموزش عالی علوم انسانی را کسب کنند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciyyaq.t1apq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما