چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 63788
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم مطرح کرد

استقرار 90 درصد صنایع قم در شعاع 20 کیلومتری شهر

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: حدود 90 درصد از صنایع استان در شعاع 20 کیلومتری شهر قم قرار دارند.
استقرار 90 درصد صنایع قم در شعاع 20 کیلومتری شهر
استقرار 90 درصد صنایع قم در شعاع 20 کیلومتری شهر
به گزارش قم نیوز تورج همتی ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت حاشیه نشینی صنعتی در شهر قم اظهار کرد: صنایع آلاینده و حاشیه نشینی صنعتی را از گذشته در این شهر داشتیم، این صنایع در گذشته به راحتی در شهر قم مستقر می‌شدند و از 62 صنف در این شهر، 25 صنف آلاینده هستند و باید فکری برای آن‌ها شود.

وی ادامه داد: 95 درصد جمعیت استان قم شهرنشین هستند و این استان در زمینه جمعیت شهرنشین، رتبه نخست را در کشور دارد، رشد شهرنشینی موجب افزایش کارگاه‌ها در حاشیه شهر می‌شود و شهر قم در زمینه صنوف مزاحم در کشور رکورددار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: باید زیرساخت‌ها در زمینه استقرار صنوف در شهرک‌های صنعتی استان ایجاد شود، به دنبال انتقال اعضای صنف کفش به شهرک صنعتی شکوهیه هستیم، البته باید مشوق‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

همتی با اشاره به تاثیرات حاشیه نشین صنعتی در استان قم اظهار کرد: حدود 90 درصد از صنایع استان در شعاع 20 کیلومتری شهر قم قرار دارند، حاشیه نشینی صنعتی در ورودی‌های شهر قم آلودگی‌های زیادی را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: تعداد زیادی واحد صنعتی همچون کوره‌های آجرپزی سنتی،کوره‌های گچ و آهک و سنگ‌بری‌ها را در محور قدیم قم کاشان داریم، این واحدها به لحاظ زیست محیطی آلودگی‌های زیادی را دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: حدود سه تا چهار هزار هکتار در محدوده شهر قم داریم که نیاز به بهسازی در این محدوده وجود دارد، باید کارگروهی بدر استان قم تشکیل شود تا این صنایع به مراکز مجاز انتقال پیدا کنند، باید صنوف تولیدی از محدوده قانونی شهر خارج شوند و به شهرک‌های صنعتی بروند؛ البته باید زیرساخت‌های لازم در این شهرک‌ها تامین شود.

همتی انتقال صنایع به شهرک‌های صنعتی را نیازمند مشوقات دانست و تصریح کرد: زمان رسیده است تا شهر قم را از لحاظ منظر تغییر در سیمای شهر داشته باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbwzb0.rhbfwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما