شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : 63885
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله علوی گرگانی مطرح کرد

لزوم همکاری بین مدارس و اولیای دانش آموزان/تفکر احترام به معلم در خانواده نهادینه شود

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید به همکاری بین آموزش وپرورش و اولیای دانش آموزان اشاره کرد و گفت: اگر اولیا به کمک معلمان بیایند، کار بسیار راحت‌تر خواهد شد، چون خانواده‌ها بیشتر با فرزندان در ارتباط هستد و باید تفکر احترام به معلم و استاد در خانواده نهادینه شود.
لزوم همکاری بین مدارس و اولیای دانش آموزان/تفکر احترام به معلم در خانواده نهادینه شود
لزوم همکاری بین مدارس و اولیای دانش آموزان/تفکر احترام به معلم در خانواده نهادینه شود
به گزارش قم نیوز  آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران نواحی و مناطق مختلف آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه معلمی از منصب‌های الهی است، گفت: این موضوع تعلیم و تعلم مهم‌ترین موضوعی است که در اسلام مطرح شده است واین منصب بالا و سنگینی است که اکنون برعهده شما است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در این مسیر باید جانانه فعالیت کنید، ادامه داد: در این منصب باید حداکثر استفاده را ببرید، در گذشته شخصیت‌هایی را داشتیم و آن‌ها هرچه داشتند از استاد و معلمین خود به دست آورده بودند.

وی با اشاره به دوران تحصیلی، به عنوان با ارزش‌ترین دوران گفت: این ایام از دورانی است، که تا پایان عمر انسان در روحیه انسان باقی می‌ماند و هرگز کسی آن را فراموش نمی‌کند، پس تا می‌توانید در این دوران بر موضوع دین و تقوای الهی دانش آموزان کار شود.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به روایات، اظهار کرد: اگر در کودکی فعالیتی انجام شود، این امر ماندگار است ولی در بزرگسالی احتمال فراموشی وجود دارد، پس هر چه می‌خواهید آموزش دهید و تربیت کنید باید در این دوران باشد.

وی با بیان داستانی از پیامبر اسلام(ص)، ادامه داد: خداوند مسئولیت خود شما و دانش آموزان تحت پوشش را، برعهده شخص شما قرار داده است، پس این مسئولیت خطیر و با ارزش است.

آیت الله علوی گرگانی با بیان داستانی از آیت الله بروجردی(ره)، گفت: مسئله مسئولیت پذیری، بسیار مهم است باید ما درد جامعه را داشته باشیم، اگر ما گناه کنیم امام زمان(عج) در پیشگاه خداوند شرمنده می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه پیامبر(ص) و علما، غم امت را داشتند ادامه داد: تصور کنید این دانش آموزان فرزندان شما هستند که هرچه بدست آورند، به خودمان می‌رسد، پس در این مسئولیت به ارشاد این افراد کمک کنید.

وی به همکاری بین آموزش و پرورش و اولیای دانش آموزان اشاره کرد و گفت: اگر اولیا به کمک شما بیایند، کار شما بسیار راحت‌تر خواهد شد، چون خانواده‌ها بیشتر با فرزندان در ارتباط هستند و باید این تفکر احترام به معلم و استاد در داخل منازل نهادینه شود، اگر این دو گروه با هم همکاری کنند، کار بسیار راحت‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcjioem.uqetozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما