دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 63966
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

الازهر ممنوعیت پخش اذان در قدس را محکوم کرد

قم نيوز : الازهر مصر با صدور بیانیه ای تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر ممنوعیت پخش اذان در شهر قدس در تاریخ دوشنبه آینده را محکوم کرد.
الازهر ممنوعیت پخش اذان در قدس را محکوم کرد
الازهر ممنوعیت پخش اذان در قدس را محکوم کرد
به گزارش قم نیوز الازهر مصر  با صدور بیانیه ای تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر ممنوعیت پخش اذان در شهر قدس در تاریخ دوشنبه آینده را محکوم کرد.

ابن ممنوعیت همزمان با مراسم جشن انتقال سفارت آمریکا از تل‌اویو به قدس صورت می‌گیرد تا صدای پخش اذان از مساجد مزاحمتی برای شرکت کنندگان در این جشن ایجاد نکند.

الازهر ادامه داد: قانون ممنوعیت پخش اذان در شهر قدس موجب محدود کردن آزادی عبادت در سرزمین های اشغالی می شود و تجاوزی آشکار و ظالمانه به آزادی عبادت و برگزاری شعائر دینی است که اقدامی نژادپرستانه و در راستای یهودی سازی این شهر مقدس صورت می‌گیرد.

در این بیانیه آمده است: رژیم صهیونیستی در اقدامات متعدد گذشته خود با ابزارهای مختلف، آزادی عبادت را از مسلمانان سلب کرده است.

الازهر ادامه داد: علاوه بر این قانون ممنوعیت کلی پخش اذان که پیش از این مطرح شده و اجرای آن تعلیق شده بود، قرار است به زودی بار دیگر در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) مطرح شود و داوید امسالم رئیس ائتلاف دولت اسرائیل نیز با طرح این قانون در کمیته قانون اساسی پارلمان موافقت کرده است؛ قانونی که طبق آن تمام بلندگوهای عبادتگاه ها و مساجد در ساعات شبانه باید خاموش باشد.

اکنون با توجه به اینکه قانون ممنوعیت پخش اذان فردا دوشنبه همزمان با جشن انتقال سفارت آمریکا از تل اویو به قدس صورت می گیرد؛ چرا نهادهای اسلامی از جمله الازهر چشم از این انتقال سفارت فرو بسته یا فقط ممنوعیت پخش اذان را محکوم می کنند؟

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjmhem.uqetmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما