دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : 63980
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

فعالیت 40 هزار واحد صنفی در استان قم

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: حدود 40 هزار واحد صنفی در استان با پروانه و بدون پروانه فعالیت می‌کنند.
فعالیت 40 هزار واحد صنفی در استان قم
فعالیت 40 هزار واحد صنفی در استان قم
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی ظهر امروز در دیدار مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با حسن یونس سینکی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان قم با اشاره به وضعیت دریاچه نمک اظهار کرد: سال‌هاست که در زمینه مدیریت این دریاچه اختلافاتی بین قم و اصفهان است، علاوه بر نمک عناصر استراتژیک همچون لیتیم در دریاچه نمک وجود دارد.

وی ادامه داد: بزرگ ترین معدن منگنز در کشور در استان قم است، اما این معدن خام فروشی می‌کند، باید معدن منگز، ارزش افزوده داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: حدود 40 هزار واحد صنفی در استان با پروانه کسب و بدون این پروانه فعالیت می‌کنند، 32 هزار واحد صنفی پروانه کسب دارند، چهار هزار واحد صنفی دیگر هم در مرحله دریافت پروانه کسب هستند و چهار هزار واحد صنفی هم پروانه کسب ندارند.

سیجانی، تعداد اتحادیه‌های صنفی استان قم را 60 اتحادیه دانست و تصریح کرد: به دنبال رساندن تعداد این اتحادیه‌ها به 58 اتحادیه هستیم، 60 درصد واحدهای صنفی استان قم توزیعی و 40 درصد هم تولیدی است.

وی ادامه داد: طرح ضیافت را در استان قم شروع کردیم و قرار است که نمایشگاه این طرح طی روزهای آتی برگزار شود، همچنین فروش فوق العاده را در زمینه عرضه کالاهای اساسی در استان قم داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: کارگروه گندم، آرد و نان استان هم هر ماه جلسه در قم برگزار می‌کند.

سیجانی با اشاره به ساماندهی مشاغل مزاحم در استان قم اظهار کرد: 25 رسته شغلی در استان جزو این مشاغل هستند و به دنبال ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده در قم هستیم، برخی از صنوف استان همچون بنکداران مواد غذایی به شهرک صنوف انتقال پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: نخستین همایش حمایت از مصرف کنندگان استان قم در فروردین ماه برگزار شد، به دنبال دومین دوره این همایش در اسفندماه هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: با توجه به حضور گسترده زائرین در ایام نیمه شعبان، طرح ویژه ای را برای نظارت بر واحدهای صنفی در قم داشتیم، باید وزارت صنعت و معدن و تجارت در این زمینه به استان کمک کند.

سیجانی با اشاره به وضعیت حمایت از کالاهای ایرانی در استان قم اظهار کرد: در این زمینه بر روی اصناف استان متمرکز شدیم، یک سری مشوقات برای اصناف قم در نظر گرفتیم تا آن‌ها کالاهای 100 درصد ایرانی را عرضه کنند، در این زمینه به سراغ فروشگاه‌های بزرگ رفتیم.

وی ادامه داد: استاندار قم بخشنامه ای به دستگاه‌های اجرایی داده است که تنها کالاهای داخلی را بخرند، در جلسات استان قم تنها از کالاهای مصرفی داخل استان استفاده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: حمایت از کالای ایرانی با کمک اصناف ممکن است.

سیجانی با اشاره به وضعیت صادرات استان قم اظهار کرد: سال گذشته این استان 210 میلیون دلار صادرات به خارج از کشور داشت، البته بخشی از کالاهای قم از استان‌های دیگر صادر می‌شود و میزان صادرات کالاهای تولید استان قم حدود 290 میلیون دلار است، بخش زیادی از فرش استان به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر درج کد مبدا تولید در زمینه کالاهای صادراتی اجباری شود، میزان صادرات استان‌هایی همچون قم واقعی می‌شود، البته بحث قیمت دلار مشکلاتی را برای بخش صادرات به وجود آورده است.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcfx1dv.w6dmcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما