دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : 63988
منبع : خبرگزاری ايرنا

480 تن در آموزش و پرورش قم استخدام می شوند

قم نيوز : معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش قم گفت: در آزمون استخدام جدید وزارت آموزش و پرورش، 480 نیروی انسانی در آموزش و پرورش این استان استخدام می شوند.
480 تن در آموزش و پرورش قم استخدام می شوند
480 تن در آموزش و پرورش قم استخدام می شوند
به گزارش قم نیوز علی محمدی روز دوشنبه افزود: از این تعداد، 225 تن مرد و 255 تن نیز زن هستند.
وی اضافه کرد: استخدام جدید در رشته هایی از جمله آموزگار ابتدایی، تربیت بدنی، دبیر تاریخ، جغرافیا، ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات انگلیسی، علوم اجتماعی، دبیر کار و فناوری و معارف اسلامی می باشد.

به گفته وی، پذیرفته شدگان نهایی پس از طی مراحل مصاحبه تخصصی، معاینات پزشکی و بررسی صلاحیت های عمومی از میان معرفی ‌شدگان چند برابر ظرفیت، انتخاب و به دانشگاه فرهنگیان به منظور گذراندن دوره مهارت آموزی به مدت 2 سال معرفی می شوند.

در آزمون استخدامی سال 1397 بر اساس نیاز مناطق آموزشی برای حدود 70 خوشه شغلی مربوط به مشاغل آموزشی، تعداد 17 هزار و 368 تن، با رعایت ماده 44 قانون مدیریت خدمت کشور و در نظر گرفتن سهمیه های قانونی، بعد از طی مراحل آزمون به شرط گذراندن پودمان اول دوره مهارت آموزی، از تاریخ اول مهر ماه 97 جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

محمدی در ادامه با بیان این که در سال تحصیلی آینده این استان با کمبود یک هزار و 700 معلم در مقاطع مختلف تحصیلی مواجه است، افزود: از این تعداد یک هزار و 400 معلم در مقطع ابتدایی و 300 معلم نیز در سایر مقاطع تحصیلی کمبود داریم.
وی اضافه کرد: با وجود این کمبودها تلاش می کنیم از طریق جذب نیروها به روش های مختلف، سطح کیفی فعالیت های آموزشی همچنان رو به رشد باشد و خللی در امور آموزشی مدارس ایجاد نشود.

وی با بیان این که در سال جاری 800 نیروی آموزش و پرورش بازنشسته می شوند، تصریح کرد: به دلیل نبود تعادل بین بازنشسته و ورود نیرو، امسال و سال های آینده از نظر وضعیت نیرو سال های سختی در پیش است. 
معاون آموزش و پرورش قم اضافه کرد: آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده برای جبران کمبود نیرو 783 نیروی حق التدریس رسمی، 67 نیروی سرباز معلم، 300 نیرو از طریق خرید خدمات آموزشی، 303 نیرو از طریق جذب نیروهای فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و 480 نیرو نیز با آزمون استخدام جذب می کند.

در استان قم 14 هزار و 428 نیروی اداری و آموزشی در آموزش و پرورش قم شاغل هستند.

انتهای پیام /
https://qomnews.ir/vdcdjn09.yt0sj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما