سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : 63990
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس سازمان جهادکشاورزی:

هشت شهرک دامی درقم فعال است

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در حال حاضر هشت شهرک دامی دراین استان فعال است که خدمات خوبی را ارائه کرده اند.
هشت شهرک دامی درقم فعال است
هشت شهرک دامی درقم فعال است
به گزارش قم نیوز محمدرضا طلایی عصر دوشنبه در اولین جلسه ستاد توسعه شهرک های کشاورزی در استانداری قم اظهار داشت: در شهرک دامشهر قم یک هزار و 600 واحد دامی قرار دارد که 6 هزار تن درآن فعال هستند که بهترین پرورش های دامی و فراورده های دامی توسط این شرکت ها تولید می شود.
شهرک دامشهر قم که در سال 75 در 13 کیلومتری جاده قم - جعفریه احداث شد، با 30 کاروانسرای دام، سالانه شاهد ورود حدود 600 هزار راس دام از استان های کشور است.

در استان قم سالانه حدود 320 هزار تن محصولات دامی تولید می شود.
وی افزود: در استان قم برای توسعه شهرک های کشاورزی مشکلی از لحاظ زمین نداریم ولی مهمترین مباحث کمبود آب است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی قم ادامه داد: تنها راه رسیدگی به وضعیت کمبود آب و مدیریت مصرف آب در توسعه شهرک های کشاورزی ،خرید چاه های موجود کشاورزی است.
وی با بیان این که در استان قم سه شهرک گلخانه ای درحال فعالیت است،گفت: قم اولین استان در سطح کشور، شهرک گلخانه ای با عنوان کوثر را راه اندازی کرد و به دنبال آن با تامین زیرساخت ها 2 شهرک گلخانه ای دیگر تشکیل شد.
وی تاکید کرد: همچنین شرکت تخصصی ماهی های زینتی در استان قم ایجاد شده است.

طلایی خاطر نشان کرد: شرکت شهرک های کشاورزی با هدف هدایت، حمایت و نظارت بر احداث و توسعه‌ مجتمع های کشاورزی با فناوری ها به منظور بهبود بهره‌ وری عوامل تولید از طریق تسهیل و تسریع فرایند سرمایه ‌گذاری و کارآفرینی ایجاد شده و در استان قم نیز مجتمع های مختلف گلخانه ای، دامی، شیلاتی و سایر موارد شکل گرفته است.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcgzy93.ak9wy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما