سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۱۳
کد مطلب : 63996
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شورای شهر قم مطرح کرد

انتقاد از نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در واحدهای تجاری و صنوف

قم نيوز : عضو شورای شهر قم با اشاره به روش دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مردم گفت: به نظر می‌رسد این قانون مستمسکی برای برخی صنوف و کسبه شده تا هزینه‌ اضافی را بر مردم تحمیل کنند در حالی که معلوم نیست این 9 درصد را دقیقا به حساب خزانه و دارایی واریز کنند.
انتقاد از نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در واحدهای تجاری و صنوف
انتقاد از نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در واحدهای تجاری و صنوف
به گزارش قم نیوز محسن محرری عصر امروز در چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست حسن بختیاری و با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به مشکلات شهرداری قم اظهار کرد: با شرایط طرح تفضیلی جدید در اکثر توافقات ما بدهکار می‌شویم و این یکی از مشکلاتی است که وجود دارد، بانک املاک ما روز به روز خالی‌تر می‌شود در معوض به مشکل بر می‌خوریم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه قانون‌گذار با صراحت در تبصره‌ای در قانون بودجه اشاره کرده که شهرهایی که شرایط مشابه تهران را دارند باید از سهم 88 درصدی قانون مالیات بر ارزش افزوده بهره‌مند شوند اظهار کرد: جمعیت شهری قم سهم بیش از 94 درصدی دارد که حتی از تهران نیز بیشتر است و بر همین مبنا باید 94 درصد سهم را دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه شورای برنامه ریزی استان قم در این زمینه با احتیاط برخورد می‌کند گفت: در استان‌های دیگر این مشکل برقرار نبوده و بدون هیچ مساله‌ای مورد پذیرش قرار گرفته اما در قم این مساله رعایت نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: کار شورای برنامه‌ریزی تنها این است که آمار سرشماری را با آمار قانونی تطبیق داده و سهم شهرداری را محقق کند.

وی با اشاره به روش دریافت مالیات بر ارزش افزوده اظهار کرد: به نظر می‌رسد این قانون مستمسکی برای برخی صنوف و کسبه شده تا هزینه‌ اضافی را بر مردم تحمیل کنند در حالی که معلوم نیست این 9 درصد دقیقا به حساب خزانه و دارایی واریز کنند.

محرری با تاکید بر اینکه اکثر صنوف 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را از مردم دریافت می‌کنند تصریح کرد: با این وجود شاهدیم برخی صنوف این مبلغ را از مردم نمی‌گیرند؛ اگر این 9 درصد قانون است چرا به درستی رعایت نمی‌شود، نباید گرفتن مالیات از جیب مردم و به کام صنوف باشد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcceoqe.2bq1o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما