کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی:

اروپا و آمریکا نقش پلیس خوب و بد را بازی می‌کنند/ رکود و نابسامانی ارزی کشور به دلیل دل بستن به نتایج پوچ برجام است

خبرگزاری فارس , 26 ارديبهشت 1397 ساعت 10:02

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی گفت: اروپا با آمریکا توافق کرده و نقش پلیس بد و خوب را بازی می‌کنند آمریکا و ترامپ پلیس بد و اروپا پلیس خوب است و اروپاییان می‌خواهند در این میان ماهی خود را از این آب گل آلود بگیرند.


به گزراش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی امروز  با اشاره به  بی‌اعتمادی به آمریکایی‌ها اظهار کرد: تاکنون توافق‌ها مانند برجام علنی نبوده و چندین توافق پشت پرده با آمریکایی‌ها انجام شد که آمریکایی‌ها همه موارد را نقض کردند ولی برجام بر خلاف آنها علنی بود و ماه‌ها نقل مجلس مردم، فرهیختگان، دانشگاهیان، حوزویان، کارگران و اصناف بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بر خلاف نقض عهدهای پیشین که مخفی بود به همین دلیل بی‌اعتمادی کامل نسبت به آمریکا ایجاد نشد ولی با برجام نقض عهد علنی صورت گرفت یعنی مجامع بین‌المللی مطلع شدند و همه مردم اطلاع پیدا کردند که این مسئله سرمایه کوچکی نیست.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه اگر میلیاردها دلار هزینه می‌کردیم نمی‌توانستیم  اینگونه ثابت کنیم آمریکا قابل اعتماد نیست و عهدشکن و ناقض قوانین بین‌المللی است گفت: بی‌اعتمادی به آمریکا علاوه بر مردم ایران و مسؤولان برای جهانیان سرمایه بزرگی است زیرا فهمیدند آمریکا قابل اعتماد نیست و این تجربه مهمی است که باید برای حفظ این تجربه ممارست و مداومت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برخی ازمسؤولان مغالطه درباره برجام می‌کنند عنوان کرد: رئیس جمهور اعلام کرده که من نمی‌دانم مخالفان چه می‌خواهند بگویند که از آمدن و رفتن ترامپ ناراحت می‌شوند.

جلالی خاطرنشان کرد: این مغالطه مانند این است که دزدی به منزل شما بیاید و شما ناراحت می‌شوید و وسایلتان را برمی‌دارد و می‌رود دوباره ناراحت می‌شوید بنابراین از آمدن دزد و از اینکه سرمایه را برداشته و برده ناراحت هستیم از یک مسؤول اجرایی کشور انتظار نداریم چنین مغالطه‌ای کند که قابل دفاع نیست.

وی با بیان اینکه روزی که آمریکا آمد و قرارداد برجام را امضا کرد نگران بودیم از اینکه قابل اعتماد نیستند و غارتگر و عهدشکن هستند گفت: امروز که عهد شکسته شده ناراحت هستیم زیرا سرمایه ما بر باد رفت و هسته‌ای ما شخم زده شد و نزدیک به پنج سال ظرفیت دولت و ملت صرف هوا و هوس آمریکایی‌ها شد.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: ناراحتی ما از بی‌تدبیری مسؤولان و دولت است زیرا بی‌تدبیری کردند و با وجود تذکرات، هشدارهای رهبری، تذکرات دلسوزان و تجربه پیشین از بی‌اعتمادی به آمریکا دوباره چنین کلاه گشادی سر ما رفت.

وی با بیان اینکه مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود گفت: تاکنون چندین بار از سوی آمریکایی‌ها گزیده شدیم.

جلالی خاطرنشان کرد: همانگونه که مجلس خبرگان در بیانیه‌ای فرمودند باید از ملت ایران عذرخواهی کنند که سرمایه ملت ایران را بر باد دادند. امروز رکود، بحران و نابسامانی ارزی کشور به واسطه دل بستن به نتایج پوچ برجام است.

وی یادآور شد: به نظر می‌آید صرف عذرخواهی کافی نیست اینگونه نیست که در کشور هر کسی هر طوری خواست انجام دهد و سپس هر خسارتی را بر کشور تحمیل کند و هیچ کس نگوید بالای چشمت ابرو است.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه دولت‌ها و مسؤولان باید در این زمینه پاسخگو باشند گفت: برخی اوقات به طور سهوی اشتباهی صورت می‌گیرد که طبیعی است ولی اینکه اشتباهی به این مهمی و ملی را با وجود تذکر رهبری و جریان‌های سیاسی کشور مرتکب شوند باید پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه این قضیه به نفع ما است و در هر صورت پیروز این برنامه هستیم و ملت ایران فهمیدند و ان شاءالله دولت، مسئوولان، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه متوجه شدند که باید روی پای خود بایستیم و به توان داخلی اعتماد کنیم و باور کنیم می‌توانیم و از صنعتگران و کالای ایرانی حمایت کنیم تا بتوانیم از این بحرانی که از سوی آمریکایی‌ها ایجاد شده به سادگی عبور کنیم.

جلالی با بیان اینکه اگر دولت بخواهد دنبال اروپایی‌ها باشد و و دو یا سه سال ظرفیت کشور صرف امروز و فردا، هستیم و نیستیم و سرگرم کردن اروپاییان شود خسارت دیگری مضاف بر خسارت برجام است گفت: اروپا با آمریکا توافق کرده و نقش پلیس بد و خوب را بازی می‌کنند آمریکا و ترامپ پلیس بد و اروپا پلیس خوب است و اروپاییان می‌خواهند در این میان ماهی خود را از این آب گل آلود بگیرند.

انتهای پیام/138


کد مطلب: 64033

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/64033/اروپا-آمریکا-نقش-پلیس-خوب-بد-بازی-می-کنند-رکود-نابسامانی-ارزی-کشور-دلیل-دل-بستن-نتایج-پوچ-برجام

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir