چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : 64069
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فرهنگي مسجد مقدس جمكران خبر داد

اعلام ويژه‌برنامه‌هاي مسجد جمكران ويژه ماه رمضان/اعتکاف رمضانیه ویژه برادران برگزار می شود

قم نيوز : معاون فرهنگي مسجد مقدس جمكران گفت: برنامه‌هاي مختلفي در مسجد جمكران براي ايام ماه رمضان برنامه‌ريزي شده تا زائران و مجاوران بتوانند از آن نهايت استفاده را داشته باشند.
اعلام ويژه‌برنامه‌هاي مسجد جمكران ويژه ماه رمضان/اعتکاف رمضانیه ویژه برادران برگزار می شود
اعلام ويژه‌برنامه‌هاي مسجد جمكران ويژه ماه رمضان/اعتکاف رمضانیه ویژه برادران برگزار می شود
به گزارش قم نیوز ابراهیم صدوقی امروز با اشاره به برنامه‌های فرهنگی مسجد جمکران در ایام ماه رمضان اظهار کرد: حجج اسلام فرحزاد، حیدری کاشانی و ظهیری پس از نماز ظهر و عصر در سه دهه ماه مبارک به ایراد سخنرانی می‌پردازند و پس از ایراد سخنرانی در هر روز برنامه جزءخوانی قرآن با حضور قاریان برجسته کشوری برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر شب ماه رمضان از 27 اردیبهشت مناجات‌خوانی و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی از سوی حجت‌الاسلام شهیدی اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به مراسم‌های لیالی قدر مسجد مقدس جمکران گفت: از محضر آیت‌الله سیدمهدی میرباقری، حجج اسلام حسین مؤمنی و احمد دارستانی در شب‌های قدر بهره برده می‌شود. حاج عباس حیدرزاده، حاج مهدی منصوری، حاج حسن اخباری در این سه شب دعای جوشن را قرائت می‌کنند.

 وی برگزاری مراسم اعتکاف رمضانیه را به عنوان یکی از برنامه‌های ویژه دهه سوم ماه مبارک رمضان ذکر کرد و افزود: مسجد جمکران برگزاری مراسم اعتکاف رمضانیه را در دستور کار دارد. برادران متقاضی از اول ماه رمضان می‌توانند از طریق پایگاه  اطلاع‌رسانی مسجد جمکران برای ثبت‌نام اقدام کنند. به دلیل آنکه ظرفیت محدود است اولویت زمانی برای ثبت‌نام در نظر گرفته شده است.

صدوقی خاطرنشان کرد: شب 17 رمضان همزمان با سالروز تأسیس مسجد برنامه‌های جنگ شعر و محفل شبی با قرآن نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاهی با رویکرد بحث قرآن و عترت در ماه رمضان برپا می‌شود گفت: در حال پیگیری برای برپایی نمایشگاهی با رایزنی با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم هستیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ویژه کودکان با عنوان گل نرگس، نوجوانان با عنوان جوانه‌های انتظار و کارگاه‌های آموزش خانواده هر شب در مسجد جمکران بر پا می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه زائران از ساعات پس از افطار تا پیش از سحر به مسجد جمکران مشرف می‌شوند سعی شده برای سنین مختلف شرایطی مهیا شود که در زمانی که مسجد حضور دارند بتوانند از فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد قرآن و عترت استفاده کنند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceo78p.jh8epi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما