کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با ماه مبارک رمضان؛

مراسم جزء خوانی قرآن کریم در ۱۰ امامزاده قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس , 26 ارديبهشت 1397 ساعت 18:45

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان مراسم جزء خوانی قرآن کریم با حضور قاریان ملی و بین‌المللی در ۱۰ امامزاده قم برگزار می‌شود.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رمضان، ماه برکت و نزول قرآن کریم است که لیالی قدر در این ماه قرار دارند.

وی افزود: خداوند متعال در این ماه سفره‌ای به پهنای کره زمین پهن کرده و از همه انسان‌ها برای حضور در این ضیافت بزرگ دعوت کرده است و حتی انسان‌هایی که کمترین درجه از ایمان را دارند برای حضور در این ضیافت از سوی خداوند دعوت شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: خداوند در آیه‌ای از قرآن می‌فرماید ای کسانی که در دل شما ایمان وجود دارد یکی از نشانه‌های ایمان شرکت در ضیافت پروردگار عالم در ماه مبارک رمضان است و این ماه می‌تواند الگویی برای زندگی سال انسان باشد.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان، یک دوره تربیتی تمام عیار از نظر زمانی برای انسان پیش بینی شده است که در این دوره تربیتی انسان در طول طلوع فجر تا اذان مغرب از خوردن و آشامیدن و از برخی کارهایی که در مواقع عادی انجام آن مباح است منع می‌شود تا به خویشتن بپردازد.

حجت الاسلام حسینی مقدم با بیان اینکه خداوند در ماه مبارک رمضان دوره تربیتی خودشناسی گذاشته است، عنوان کرد: بر همگان واجب است که در ماه مبارک رمضان در این دوره تربیت حضوری مؤثر داشته باشند.

برنامه‌های ماه مبارک رمضان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از تلاش برای تبدیل شدن امامزادگان به قطب فرهنگی خبر داد و گفت: در راستای نیت پاک واقفان این سازمان برنامه‌های مختلفی را تحت ضیافت الهی برگزار می‌کند.

وی افزود: ۶۰ نفر از روحانیون و مبلغان برنامه اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه معرفت، برپایی جلسات سخنرانی، بیان احکام شرعی، برگزاری مراسم‌های احیاء در شب‌های قدر را بر عهده دارند.

حجت الاسلام حسینی مقدم از برگزاری مراسم‌ جزء خوانی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته ملی و بین‌المللی در ۱۰ امامزاده قم خبر داد و تصریح کرد: برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی در شماری از امامزادگان همراه با توزیع قرآن کریم و نوسازی کتاب‌های کهنه‌ای که در برخی امامزادگان موجود است از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی در قم محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: گسترانیدن سفره‌های ساده افطاری در ۲۰ امامزاده و برگزاری جلسات پاسخگویی به شبهات و مسائل شرعی، مشاوره و ترویج فرهنگ وقف، عفاف و حجاب، کودک و نوجوان از ویژه برنامه‌های خیمه معرفت است که برای روزه داران اجرا می‌شود.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 64076

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/64076/مراسم-جزء-خوانی-قرآن-کریم-۱۰-امامزاده-قم-برگزار-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir