شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : 64210
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام فرحزاد:

رفتارهای قرآنی مشکلات اقتصادی جامعه را برطرف می کند

قم نيوز : خطیب حوزوی، قرائت قرآن کریم را مقدمه ای بر تدبر در قرآن دانست و گفت: اگر فکر و رفتار قرآنی داشته باشیم بسیاری از مشکلات و گرفتاری های اقتصادی جامعه رفع می شود.
رفتارهای قرآنی مشکلات اقتصادی جامعه را برطرف می کند
رفتارهای قرآنی مشکلات اقتصادی جامعه را برطرف می کند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد پیش از ظهر امروز طی سخنانی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر با اشاره به برکات ذکر صلوات اظهار داشت: پیامبر (ص) می فرماید ذکر صلوات موجب نورانی شدن عالم برزخ می شود و انسان را از آتش جهنم نجات می دهد.

این سخنران حرم حضرت معصومه(س)، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه را در کنار قرآن کریم با اهمیت خواند و تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) بعد از خود قرآن کریم و اهل بیت (ع) را از خود به یادگار گذشته اند و فرمودند اگر به این دو تمسک بجویید هیچ وقت از آنان جدا نخواهید شد.

وی ادامه داد: باید همانطور که به قرآن کریم متمسک می شویم به کلام اهل بیت (ع) نیز مانند نهج البلاغه و صحیفه سجادیه تمسک بجویم، جای تاسف دارد که یک مسیحی 200 بار در طول عمر خود نهج البلاغه را خوانده باشد اما شیعه ای وجود داشته باشد که یک بار نهج البلاغه را نخوانده باشد.

این سخنران حرم حضرت معصومه(س)، تاکید کرد: انسان باید خود را با صفاتی که در قرآن کریم وجود دارد بسنجد، اگر فردی خود را با صفاتی که در قرآن کریم است سنجید و صفات او با صفاتی که درون قرآن وجود داشت یکی بود آن وقت می توانیم آن فرد را مومن بدانیم.

وی به صفات مومن اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از علامت های مهم مومن این  شادی ها را در چهره خود نمایان کرده و غم و غصه ها را درون سینه خود پنهان می کند.

حجت الاسلام فرحزاد همیشه خندان بودن را یکی از القاب پیامبر گرامی اسلام (ص) دانست و عنوان کرد: مومن باید غیر از موارد خاص همیشه حالت تبسم و خوش رویی را در چهره خود نمایان کند.

این سخنران حرم حضرت معصومه(س)، با اشاره به اینکه سنت ها کمرنگ شده است، بیان کرد: انسان مومن باید با خوش رویی با برادر دینی خود رفتار کند به ویژه در سلام کردن که مومن باید از برادر دینی خود پیشی بگیرد اما متاسفانه سنت ها کمرنگ شده است.

وی ادامه داد: یکی از نام های بهشت دارالسلام بوده چرا که واژه سلام در بهشت بسیار بکار برده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد فقط با زبان، قرآن کریم را تلاوت می کنند در صورتی که باید فکر، قلب و رفتار انسان قرآنی باشد اگر فکر قرآنی داشته باشیم بسیاری از مشکلات و گرفتاری ها رفع می شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccxiqe.2bq0s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما