يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 64233
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس پارك علم و فناوري استان قم خبر داد

عملياتي كردن معافيت ماليات بر ارزش افزوده شركت‌های دانش بنیان/اشتغال 1500 نفر در شركت‌هاي عضو پارك علم و فناوري

قم نيوز : رئیس پارك علم و فناوري استان قم از عملياتي كردن معافيت ماليات بر ارزش افزوده شركت‌هاي زير پوشش خبر داد.
عملياتي كردن معافيت ماليات بر ارزش افزوده شركت‌های دانش بنیان/اشتغال 1500 نفر در شركت‌هاي عضو پارك علم و فناوري
عملياتي كردن معافيت ماليات بر ارزش افزوده شركت‌های دانش بنیان/اشتغال 1500 نفر در شركت‌هاي عضو پارك علم و فناوري
به گزارش قم نیوز سیدحسین اخوان علوی امروز با بیان اینکه پارک علم و فناوری به حمایت از تجاری‌سازی ایده‌ها، طرح‌ها، محصولات فناورانه و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌پردازد اظهار کرد: محصولاتی که دارای فناوری قابل توجه و نوآوری و ظرفیت تجاری‌سازی هستند و نمونه مشابه داخلی ندارند یعنی مورد نیاز بازار هستند و با ورود به بازار به فروش می‌رسند مورد حمایت قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع کل فرآیند تولد ایده و تجاری‌سازی حمایت می‌شود که از جمله حمایت ها می‌توان به ارائه تسهیلات مالی، ارائه فضای استقرار، معافیت‌های مالیاتی و قانونی،‌ پشتیبانی آموزشی، مشاوره‌ای، تبلیغاتی و نمایشگاهی اشاره کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به تأسیس این پارک در سال 91 گفت: اکنون این پارک صاحب دو مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی و واحدهای فناور یا فنی و مهندسی است.

وی خاطرنشان کرد: 89 شرکت در سال گذشته زیرپوشش بودند که از این تعداد 26 شرکت عضو مرکز رشد واحدهای فناور، 32 شرکت عضو مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی و 31 شرکت عضو امور مؤسسات هستند.

اخوان علوی با اشاره به ارائه 345 میلیون تومان تسهیلات مالی به این شرکت‌ها  گفت: این میزان از منابع داخلی پارک پرداخت شده و  72 هزار و 415 میلیون ریال با تعامل با برخی از نهادهای مالی دیگر مانند صندوق کارآفرینی امید، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، پژوهش و فناوری تسهیلات در سال گذشته پرداخت شده است.

وی عنوان کرد:‌ در مجموع بیش از هزار و 500 نفر در شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری استان قم در سال 96  شاغل بودند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه نزدیک به نیمی از مدیران شرکت‌های حوزه پارک علم و فناروی دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس هستند گفت: 17.5 درصد دارای مدرک دکتری، 12.5 درصد حوزوی، 2.5 درصد کمتر از لیسانس و 21.5 درصد لیسانس هستند.

وی خاطرنشان کرد: 153 اشتغال در سال گذشته ایجاد شده و میزان فروش داخلی شرکت‌های زیر پوشش پارک علم و فناروی، 374 هزار میلیون ریال بوده است.

اخوان علوی با بیان اینکه یک میلیون و 30 هزار دلار میزان فروش ارزی بوده است گفت: واحدهای فناور حوزه پارک علم و فناوری سال گذشته در حوزه فناوری‌های نرم به کشورهای اروپایی صادرات داشتند که برای نخستین بار در کشور این اتفاق روی داده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کل شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته 55 شرکت بوده که از این تعداد 29 شرکت عضو پارک علم و فناوری بودند.

مدیرکل پارک علم و فناوری استان قم عنوان کرد: بحث عملیاتی کردن معافیت مالیات بر ارزش افزوده در پارک علم و فناوری قم انجام می‌شود که شرکت‌های زیر پوشش با تعامل با سازمان امور مالیاتی از مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شوند که این امر سبب می‌شود قدرت رقابت افزایش و هزینه‌ها کاهش داشته باشد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdchxin-.23nkxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما