قم نيوز : معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به حادثه خیابان امام‌زاده ابراهیم گفت: حفاری‌های مترو زیر خطوط لوله آب باعث نشست زمین و خسارت به شبکه آب شهری شده است.
آبفای قم:‌ پیمانکار مترو به شبکه آب شهری خسارت زد / قبلا تذکر داده بودیم
به گزارش قم نیوز، مهندس "مجتبی وزین افضل" با اشاره به حادثه خیابان امام‌زاده ابراهیم که آسیب‌دیدگی شبکه آب شهر را به دنبال داشت، گفت: در تاریخ بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه عدم توجه به تذکرات قبلی، خالی شدن زیر خطوط آب در پروژه مترو، منجر به شکستگی خط لوله این خیابان و نشت آب شد.

وی یادآور شد: اکیپ‌های عملیاتی شرکت آب و فاضلاب استان قم به سرعت نسبت به رفع نشتی اقدام کردند و از اختلال در آب‌رسانی منطقه جلوگیری کردند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم جنس خطوط لوله این محدوده را آزبست اعلام کرد و گفت: هر گونه نشستی حتی به میزان بسیار کم منجر به شکستگی در  این نوع لوله خواهد شد که در چندین مرحله در زمان اجرای پروژه مترو این اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه نشست زمین در این منطقه به هیچ عنوان ارتباطی با نشت آب شبکه شهر نداشته است گفت: پیش از این نیز در چند مورد نشت آب از کانال سطحی فاضلاب شهرداری منجر به نشست زمین، خالی شدن زیر لوله آب شبکه شهر و شکستگی لوله‌های آب‌رسانی شده و خساراتی را به بار آورده است.

مهندس وزین افضل در پایان با اشاره به اینکه ادامه این روند مجدداً نشست زمین و احتمال آسیب‌دیدگی لوله فاضلاب را نیز به دنبال دارد، از پیمانکار شهرداری خواست به منظور جلوگیری از بروز خسارات بیشتر در طول اجرای پروژه و زمانبهره‌برداری از آن، نسبت به ایمن‌سازی لوله‌های آب و فاضلاب در محدوده پروژه با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب اقدام کنند.

انتهای پیام / 105
 
https://qomnews.ir/vdciuraq.t1a5y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما