کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل دامپزشکی قم:

پست قرنطینه باید همراه با گشت نیروی انتظامی باشد

خبرگزاری ايرنا , 1 خرداد 1397 ساعت 12:40

مدیرکل دامپزشکی قم گفت: هر کجا که پست قرنطینه است باید گشت نیروی انتظامی نیز مستقر باشد، چرا که دامپزشکی به تنهایی توانایی انجام این کار را ندارد.


به گزارش قم نیوز مهدی رفیعی عصر دوشنبه درنخستین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در تالار امام جواد (ع) استانداری، با بیان اینکه برای جلوگیری از بیماری فوق حاد پرندگان راهکارهای مختلفی وجود دارد، افزود: ایجاد پستهای قرنطینه مرغ بدون حضور نیروی انتظامی برای کنترل آنفلوانزا کارساز نیست.

وی ادامه داد: در رابطه با ایجاد قرنطینه 2 راهکار مطرح است، یکی کنترل بین استانی که ورود مرغ از استان های دیگر به قم تحت نظارت قرار گیرد و دیگری کنترل واحد به واحد می باشد. دراین رابطه سال گذشته 11 هزار و 200 نفر ساعت قرنطینه با هزینه 4 میلیارد ریال انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی قم گفت: در سال جاری برای مقابله با آنفلوانزا حدود 76 مصوبه در 8 محور پیش بینی شده که یکی از آنها ایجاد پست قرنطینه است که 2 مورد آن در نیمه نخست سال و 6 مورد دیگر نیر در 6 ماهه دوم سال با توجه به بیشتر بودن خطر شیوع این بیماری ایجاد خواهد شد.
رفیعی جانمایی قرنطینه را نیز مهم دانست و افزود: گلوگاه های ورودی قم باید دارای پست قرنطینه باشند.
وی یادآور شد: هم اکنون 2 پست قرنطینه درابتدای آزاد راه قم - تهران و همچنین در اواسط جاده قدیم قم - کاشان مستقر است که تاثیر چندانی در کنترل بیماری یاد شده ندارد.

** رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قم نیز با اشاره به خسارت یکهزار و 300 میلیارد ریالی وارده ناشی از شیوع آنفلوانزای مرغی در نیمه دوم سال 96 گفت: هم اکنون بیشتر مرغداری های استان اقدام به جوجه ریزی نکردند، چون توان پرداخت چنین خسارتی را ندارند.
علیرضا شیخانی با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از هر اقدام دیگری برای مقابله با آنفلوانزای پرندگان است، گفت: قرنطینه استان به دلایل زیادی ضعیف است و این امر باعث شیوع ویروس می شود.

شیخانی با بیان اینکه چهار سال پیش قم ششمین استان کشور در تولید تخم مرغ و همچنین نهمین استان در تولید گوشت مرغ بود، افزود: درحال حاضر میزان مرغ و تخم مرغ استان به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه اگر 100 میلیارد ریال برای پیشگیری هزینه می کردیم دچار این مصیبت نمی شدیم، افزود: راه های قانونی و عملی وجود دارد که می توانیم با به کار گرفتن آنها از بروز چنین بیماری مهلک، کشنده و خسارت باری جلوگیری کنیم.


انتهای پیام /138


کد مطلب: 64348

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/64348/پست-قرنطینه-باید-همراه-گشت-نیروی-انتظامی-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir