کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل آب منطقه ای قم:

بیشترین برداشت غیرمجاز آب از چاههای مجاز صورت می گیرد

خبرگزاری ايرنا , 1 خرداد 1397 ساعت 12:43

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم با بیان این که عمده برداشت غیر مجاز آب از طریق چاه های مجاز این استان صورت می گیرد، گفت: به ازای هر یک ساعت برداشت غیرمجاز از این چاه ها،130 هزار مترمکعب آب از سفره های زیر زمینی تخلیه می شود.


به گزارش قم نیوز احمد حاجی حسینی مسگر عصر دوشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در تالار امام جواد(ع) استانداری اظهار داشت: در سال های اخیر طبق پروانه، چاه های کشاورزی استان باید سه هزار ساعت کار می کردند اما هشت هزار ساعت کار کردند و به همین علت چاه های مجاز، بیشترین سهم بهره برداری غیر مجاز را دارد.

وی همچنین با اشاره به این که در حال حاضر تعداد 1800 چاه غیر مجاز در استان وجود دارد که سهم برداشت از آنها حدود 25 میلیون متر مکعب است، گفت: بخشی از این چاه ها را مسدود کردیم و آمار چاه های غیر مجاز فعال به شدت در حال کاهش است.
وی با اشاره به وجود 2 هزار و 500 حلقه چاه متروکه در استان گفت: برای پر کردن هر کدام از این چاه ها باید 30 میلیون ریال هزینه شود که با توجه به شرایط اقتصادی دولت این امر امکان پذیر نیست.

حاجی حسینی با تاکید بر ضرورت همکاری همه دستگاه ها برای رفع معضل چاه های غیر مجاز افزود: طی چند ماه گذشته از طریق مسدود کردن چاه های غیر مجاز 250 میلیون متر مکعب از برداشت آب جلوگیری کردیم.
وی با بیان این که از سال گذشته بنا به دستور استاندار باید سیاست پر کردن چاه های غیر مجاز را در پیش می گرفتیم، افزود: فرایند قانونی پر کردن چاه های غیر مجاز زمان بر است و بیش از 2 سال به طول می انجامد.

** رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم نیز در این جلسه با اشاره به این که از حدود 2 هزار واحد صنعتی در قم بیش از 500 واحد در وضعیت رکود و یا تعطیلی قرار دارد، افزود: مشکلات تسهیلاتی و تعیین جرایم سنگین توسط بانک ها از علل اصلی ایجاد این وضعیت برای واحدهاست.
ابوالفضل خاکی با اذعان به این که مطابق اسناد و مدارک موجود برخی واحدهای صنعتی قم حتی تا 40 درصد نیز جریمه شدند، اظهار کرد: بانک مرکزی این اجازه را به بانک ها داده که هر واحدی که باز پرداخت معوق داشته باشد، تا 14 درصد جریمه شود.


انتهای پیام /138


کد مطلب: 64349

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/64349/بیشترین-برداشت-غیرمجاز-آب-چاههای-مجاز-صورت-می-گیرد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir