کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس هیئت بدمینتون قم:

رشد بدمینتون قم در گرو توسعه همگانی این رشته است

خبرگزاری مهر , 1 خرداد 1397 ساعت 15:01

رئیس هیئت بدمینتون استان قم گفت: رشد بدمینتون قم در گرو توسعه همگانی این رشته است و سوق دادن علایق مردمی به سمت این رشته نقشی کلیدی در این موضوع دارد.


به گزارش قم نیوز علی پنجه باشی اظهار داشت: بدمینتون قم در سطح کشور یکی از استان‌های فعال در بخش پایه محسوب می‌شود به طوری که میزبانی از مسابقات رنکینگ در بخش پایه و اردوی استعدادیابی ملی در قم سبب شده توانمندی‌های بدمینتون قم توسط مربیان و ناظران فدراسیون بدمینتون دیده شود.

وی افزود: با این وجود در رده سنی بزرگسالان و در بخش پرورش قهرمان و مدال آور، با سطح ایده آل فاصله داریم و این موضوع هم دور از ذهن نیست برای مثال، در استان زنجان، شاهد هستیم که این استان در بدمینتون ایران در مرکزیت است اما از نظر امکانات و تجهیزات و سالن‌های تخصصی وضعیتی متفاوت با قم دارد و با وجود این که دارای جمعیت کمتری نسبت به قم است اما از چند سالن مجهز و فعال برخوردار است.

رئیس هیئت بدمینتون استان قم گفت: موضوع دیگر در استان‌های صاحب قدرت در بدمینتون، سوق دادن علایق مردمی به سمت این رشته است و بدیهی است گرایش عمومی به یک رشته ورزشی در بعد همگانی به تقویت بخش قهرمانی آن رشته ورزشی می‌انجامد زیرا شرایط مناسب‌تری برای بروز استعدادهای جوان ایجاد می‌کند.

پنجه باشی بیان داشت: در مورد توسعه همگانی بدمینتون در قم باید به طور یقین اذعان کرد بدمینتون در زمره رشته‌های ورزشی کم تعداد در دسترس عمومی است که جلوه علاقه مردم به آن در پارک‌ها، بوستان‌ها و اماکن تفریحی دیده می‌شود اما در قم، مردم کمتر با بدمینتون عجین هستند.

وی عنوان داشت: به عنوان یک راهکار، تعامل هیئت‌های ورزشی بدمینتون و همگانی در استان قم این ظرفیت را دارد که به عنوان مسیری را برای ترویج علاقه در بین شهروندان قمی برای جذب به سوی رشته بدمینتون تعریف شود و ایجاد این رابطه دو سویه به هر دو هیئت ورزشی یاری خواهد رساند.

رئیس هیئت بدمینتون استان قم تصریح کرد: این اقدام، یک سرمایه گذاری برای توسعه سلامت عمومی و قهرمان پروری در بدمینتون محسوب می‌شود و بدیهی است سرمایه گذاری، بدون وجود منابع مالی لازم، ممکن نیست.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 64361

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/64361/رشد-بدمینتون-قم-گرو-توسعه-همگانی-این-رشته

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir