کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون شهردار قم:

استفاده از ظرفیت‌های ارزی برای اجرای پروژه‌های عمرانی شهر منطقی نیست

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 1 خرداد 1397 ساعت 15:15

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: ما از ظرفیت یوزانس می‌توانیم برای احداث پروژه‌های عمرانی نیز استفاده کنیم ولی منطقی این است که از این محل تجهیزات ارزی که به صورت ریالی قابل تامین نیست را تامین کنیم.


به گزارش قم نیوز علیرضا قاری قرآن در چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم ، با اشاره به لایحه تفاهم‌نامه فی‌مابین شهرداری قم و شرکت نورینکو چین به منظور خرید تجهیزات و احداث پروژه‌های عمرانی شهر، اظهار کرد: این لایحه برای خرید سه رام قطار و بخشی از عملیات عمرانی پروژه است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: با این شرکت برای فاینانس خط دوم مترو در حال مذاکره هستیم و یکی از شرکت‌های پیشرو چین در زمینه خدمات مترویی است به همین خاطر تلاش کردیم در خط اول نیز بخشی از کار به آنها سپرده شود.

قاری قرآن افزود: در بحث فاینانس و اخذ اعتبارات مالی از شرکت‌های مختلف به صورت مذاکره‌ای اتفاق می‌افتد؛ چرا که بازپرداخت وام را باید متعهد شوند و انتخاب این شرکت به این خاطر بود که توانایی مالی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه با شرکت‌ روسی هم در این خصوص مذاکراتی شد که به نتیجه نرسید، تصریح کرد: قرارداد هیچ چیز پنهانی ندارد و مسائل حقوقی آن توسط مجموعه اداره کل حقوقی شهرداری به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه مشخصات فنی پروژه نیز مطابق اسناد فنی خط اول مترو است، بیان کرد: فاینانس باید حتما از طریق بانک مرکزی اتفاق بیفتد و چرخه‌ای بین بانکی در بین دو کشور است اما در یوزانس بانک مرکزی‌ها حذف شده و بانک‌ عامل پذیرنده اسناد در داخل کشور و کشور طرف قرارداد جزو پروژه قرار می‌گیرند.

قاری قرآن اذعان کرد: ما از این ظرفیت می‌توانیم برای احداث پروژه‌های عمرانی نیز استفاده کنیم ولی منطقی این است که از این محل تجهیزات ارزی که به صورت ریالی قابل تامین نیست را تامین کنیم.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 64363

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/64363/استفاده-ظرفیت-های-ارزی-اجرای-پروژه-های-عمرانی-شهر-منطقی-نیست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir