چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : 64397
منبع : خبرگزاری فارس

ورزشكاران جانباز و معلول پرچم‌دار قم در بزرگترين رويداد آسيايي 97

قم نيوز : ورزش جانبازان و معلولين استان قم در سه رشته ورزشي داراي شانس كسب سهميه و حضور در بازي‌هاي پاراآسيايي 2018 جاكارتاي اندونزي است.
ورزشكاران جانباز و معلول پرچم‌دار قم در بزرگترين رويداد آسيايي 97
ورزشكاران جانباز و معلول پرچم‌دار قم در بزرگترين رويداد آسيايي 97
ورزشكاران جانباز و معلول پرچم‌دار قم در بزرگترين رويداد آسيايي 97
ورزش جانبازان و معلولين استان قم در سه رشته ورزشي داراي شانس كسب سهميه و حضور در بازي‌هاي پاراآسيايي 2018 جاكارتاي اندونزي است.

به گزارش قم نیوز در حالی که سهم ورزش قم از دوره قبلی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی 2014 به میزبانی شهر اینچئون کره‌جنوبی کسب دو مدال طلا بود، ظاهرا در بازی‌های آسیایی امسال قم از بخت بالاتری برای کسب مدال‌ و سهمیه بیشتری برخوردار است.

در دوره قبلی این بازی‌ها که چهار سال قبل به انجام رسید در بازی‌های آسیایی امیر مهدی‌زاده در رشته کاراته تنها نماینده قم بود و در بازی‌های پاراآسیایی نیز حسین گلستانی ملی‌پوش مطرح والیبال نشسته قم عضو تیم اعزامی ایران بود و هر دو ورزشکار با کسب مقام قهرمانی و نشان طلا به کار خود پایان دادند.

 

* نریمان: سهمیه ورزش قم در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی افزایش می‌یابد

رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان قم  اظهار کرد: در آستانه بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی سال 2018 که میزبان آن شهر جاکارتا در کشور اندونزی است، ورزش قم دارای بخت زیادی برای افزایش تعداد سهمیه‌های خود در این بازی‌ها است، هم در بازی‌های آسیایی و هم در پاراآسیایی این امکان وجود دارد.

حمید نریمان یاد آور شد: در بازی‌های آسیایی هم اکنون یک سهمیه قم در رشته کشتی قطعی شده و در رشته‌‌ای دیگر نظیر دوومیدانی نیز قم به دنبال سهمیه این بازی‌ها است، اما ورزش قم در بخش پاراآسیایی در سه رشته فرصت به دست آوردن مجوز حضور ورزشکاران خود را در بزرگترین رویداد ورزشی سال جاری قاره آسیا را دارد.

 

* ورزش جانبازان و معلولین قم به دنبال دومین طلای آسیایی

همانند بازی‌های پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل که دو ورزشکار در رشته‌های والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر به نام حسین گلستانی و محمد محمدنژاد نماینده‌های قم در این رویداد بزرگ ورزش دنیا بودند، ورزش جانبازان و معلولین قم برای بازی‌های پاراآسیایی 2018 به حضور همین دو ورزشکار امید بسته است.

در بازی‌های پارالمپیک دو سال قبل محمد محمدنژاد نخستین بار حضور در این رخداد عظیم جهانی را تجربه کرد و با تیم ملی ایران به مقام دهم رده‌بندی نهایی دست یافت اما عملکرد حسین گلستانی با تیم ملی والیبال نشسته ایران، مزه شیرین کسب مدال طلا را به ورزش قم چشاند.

 

* گلستانی ملی‌پوش طلایی قم در بازی‌های پاراآسیایی

اکنون این دو ورزشکار با سابقه و با تجربه در اردوی تیم‌های ملی والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر جانبازان و معلولین ایران حضور دارند و با توجه به سوابق خود از گزینه‌های اصلی همراهی این دو تیم در بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتای اندونزی به شمار می‌روند.

این در حالی است که گلستانی اخیرا همراه با تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران در شهر تبریز و در نخستین دوره مسابقات لیگ جهانی والیبال نشسته موفق به کسب مقام قهرمانی شده‌، والیبالیستی که در سال 1396 بعد از سال‌ها بازی در تیم‌های لیگ برتری مطرح عضو تیم لیگ برتری هیات قم بود.

 

* محمدنژاد ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر قم در اندونزی

محمد محمدنژاد ملی‌پوش باشگاه ایثار قم نیز که همراه با این تیم نایب‌قهرمانی سال 2017 مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کرده و در سال 1396 همراه با تیم باشگاهی خود قهرمان ایران شده است، پیش از اعزام به بازی‌های پاراآسیایی باید در مسابقات 2018 قهرمانی جهان در آلمان به میدان برود.

 

* حضور بدمینتون‌بازان معلول قم در اردوی آماده‌سازی

همانگونه که اشاره شد ورزش جانبازان و معلولین قم علاوه بر رشته‌های بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته، در یک رشته دیگر به نام بدمینتون نیز امکان کسب سهمیه بازی‌های پاراآسیایی 2018 اندونزی را دارد، رشته‌ای که تا کنون آنچنان که باید شاید برای ورزش قم موفقیت درخور توجهی نداشته است.

بدمینتون در حال حاضر چند بازیکن در اردوی آماده‌سازی دارد تا این نفرات با حضور در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، با عملکرد خود و نتایج کسب شده، نظر کادر فنی تیم ملی را برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتای امسال را به دست بیاورند.

 

* پیروزمنش: سهمیه‌های قم در 2 رشته بازی‌های پاراآسیایی قطعی است

رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم راجع به شانس آسیایی شدن ورزشکاران زیر مجموعه این هیات گفت: ما قطعا در دو رشته والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر این سهمیه را کسب خواهیم کرد اما در رشته بدمینتون هنوز قطعیتی وجود ندارد.

محمد پیروزمنش اضافه کرد: باید نسبت به این موضوع واقع‌بین باشیم، همه می‌دانند که قم در والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر استعدادها، تیم‌ها و ورزشکاران بسیار خوبی دارد اما در رشته بدمینتون هنوز دستاورد آنچنان مهمی از این رشته نداشته‌ایم، هر چند تعدادی از ورزشکاران ما در این رشته مشغول تمرین برای کسب سهمیه هستند.

 

* ردّ اعزام بدمینتون به بازی‌های پاراآسیایی 2018

وی تصریح کرد: هادی رضایی سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پاراآسیایی نیز اعزام تیم‌های بدمینتون، تنیس با ویلچر، شمشیربازی با ویلچر، بولینگ روی چمن و بولینگ ۱۰ پین را رد کرده است، بنابراین نمی‌توانیم روی این بدمینتون به عنوان رشته‌ای برای کسب سهمیه حساب کنیم.

رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم در ادامه خاطرنشان کرد: اعزام کاروان ایران به بازی‌های این دوره با تعداد نفرات کمتر اما رشته‌های بیشتر، با هدف کیفی‌سازی انجام می‌گیرد و با نظر کارشناسان مرتبط، بدمینتون از بخت کمی برای کسب مدال برخوردار است.

 

* تلاش معلولین ورزشکار برای ارتقاء جایگاه ایران در آسیا

ورزشکاران معلول قم در حالی آماده حضور در بزرگترین رویداد ورزشی سال جاری قاره کهن می‌شوند که کاروان ورزش جانبازان و معلولین کشورمان با تعداد 301 ورزشکار در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا به میدان می‌رود و هدف آنها حفظ و ارتقاء رتبه ایران در این دوره است.

کارشناسان ورزش بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی را یک فرصت مغتنم و مطلوب برای محک میزان آمادگی ورزشکاران کشورمان در راه کسب سهمیه بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020 می‌دانند و نکته جالب توجه این است که در فاصله دو سال مانده به این بازی‌ها، ساره جوانمردی نخستین سهمیه بازی‌های پارالمپیک توکیو را برای ورزش ایران در رشته تیراندازی به ارمغان آورده است.

 

* رقابت ایرانی‌ها با ورزشکاران 42 کشور آسیایی

امسال سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی به میزبانی جاکارتا به انجام می‌رسد و کاروان کشورمان در این دوره با تعداد ورزشکار کمتر اما در رشته‌های بیشتر به این بازی‌ها می‌رود، در حالی که زمان اعزام ۳۰۱ ملی‌پوش ایران به این بازی‌ها روز دهم مهر ماه است.

بازی‌های پاراآسیایی امسال از 14 مهر ماه آغاز می‌شود و 3589 ورزشکار از 43 کشور به این بازی‌ها می‌آیند، ضمن اینکه با برنامه‌ریزی مسوولان برگزاری این بازی‌ها در شهر جاکارتای اندونزی، مسابقات تمام رشته‌ها در ۹ مکان ورزشی به انجام خواهد رسید.

 

* شریفی: در بازی‌های پاراآسیایی 684 مدال توزیع می‌شود

دبیر هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم راجع به تعداد رشته‌های این دوره از بازی‌های پاراآسیایی بیان کرد: بازی‌های امسال در ۱۸ رشته ورزشی برگزار می‌شود و ورزکشاران کشورمان در رشته‌های دوومیدانی، وزنه‌برداری، تیراندازی، تیراندازی با کمان، جودو، شنا، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، گلبال، تنیس‌ روی‌میز و شطرنج برای کسب مقام تلاش خواهد کرد.

محمود شریفی ابراز کرد: امسال در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی تعداد 684 مدال توزیع می‌شود و سهم آقایان 343 مدال و بانوان 300 مدال است، ضمن اینکه 41 مدال به صورت مشترک بین ورزشکاران هر دو بخش مردان و زنان شرکت کننده در این بازی‌ها توزیع می‌شود.

 

* حقوق ماهیانه برای جانبازان و معلولین اعزامی به جاکارتا

در شرایطی که مسوولان برگزاری بازی‌های پاراآسیایی 2018 شعار این بازی‌ها را «روح الهام‌بخش و انرژی در آسیا» قرار داده‌اند، از ابتدای سال به ورزشکارانی که برای آنها شانس کسب مدال طلا پیش‌بینی شده ۱۲ ماه حقوق ماهیانه سه میلیون تومان، نقره‌ای‌ها یک میلیون و پانصد هزار تومان و برنزی‌ها یک میلیون تومان پرداخت می‌شود.

اما چنانچه ورزشکاری که دارای شانس کسب مدال نقره است در بازی‌های پاراآسیایی امسال طلا بگیرد، حقوق مدال طلا به وی تعلق می‌گیرد و اگر ورزشکاری دو مدال طلا به ارمغان بیاورد، معادل دو مدال طلا حقوق وی پرداخت خواهد شد، ضمن اینکه مربیان طلایی ماهیانه چهار میلیون تومان و مربیان دارای شانس کسب مدال نقره و برنز به ترتیب دو میلیون و یک میلیون و پانصد هزار تومان دریافت می‌کنند تا ایران جایگاه چهارمی خود در بازی‌های پاراآسیایی 2014 اینچئون کره‌جنوبی را در بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتای اندونزی افزایش دهد.

==============

گزارش از رضا جعفری

==============

انتهای پیام / 138
https://qomnews.ir/vdciypaq.t1a532bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما