کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مادر شهید سردار محمدجواد دل آذر درگذشت

پايگاه اطلاع رسانی قم نیوز , 2 خرداد 1397 ساعت 12:57

مادر شهید سردارمحمد جواد دل آذر مرحومه سکینه میر محمدیان صبح امروز، دوم خرداد، بر اثر کهولت سن و بیماری جان به جان آفرین تسلیم و به فرزند شهیدش پیوست.


به گزارش قم نیوز مادر شهید دل آذر در سن 82 سالگی بعد از سالها تحمل فراق محمد جواد و همزمان با سومین سالگرد پدر شهید دارفانی را وداع گفت.

فراق محمد جواد  قلب مادر را مجروح کرد، اگر چه در تمام این سالها استوار و ایثارگرانه در مسیر این شهید بزرگوار ایستادگی نمود و مروج راه شهدا و ارزشهای شهدا بود، اما یادآوری خاطرات فرزند طاقتش را طاق می کرد، یاد محمد جواد هیچگاه از قلب و روحش جدا نشد و سرانجام نیز صبح امروز به فرزند دلبندش پیوست.

محمد جواد از نیروهای زبده و شجاع و کارآمد از همان روزهای اول انقلاب بود درحالی که نوجوانی بیش نبود اما کارهای بزرگ با او بود،  فرزند انقلاب بود و تمام وقتش صرف مبارزه با دشمنان اسلام شد،  تظاهرات راه می انداخت، حکومت نظامی می شکت ، اعلامیه پخش می کرد، شعار می داد، مراکز فساد را از بین می برد و عکس شاه را از بالای صحن آیینه حرم مطهر به زیر کشید و از هیچ قدرتی باکی نداشت.

 با پیروزی انقلاب در بهمن 57 عضو کمیته استقبال از امام راحل شد و از نیروهای محافظ امام در بدو ورود ایشان بود.  از تشکیل دهندگان کمیته انقلاب اسلامی در قم بود و در دستگیری عوامل طاغوت و قاچاقچیان تلاش وافر داشت. در سال 58 دامنه مبارزاتش را در لبنان در مقابله با رژیم صهیونسیت ادامه داد. سال 59 به عضویت سپاه در آمد و از همان روزهای آغازین جنگ تحمیلی به سوی جبهه ها شتافت و تا لحظه شهادت با دلاوری و رشادت حماسه ها آفرید.

محمد جواد اهل نماز شب بود و با خدا بسیار راز و نیاز داشت، شیر دارخوین،  در دل شب در برابر پروردگارش دست نیاز داشت و بعد از سالها حضور در جبهه ها در مسئولیت های فرماندهی محور و عملیات لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) سرانجام در 13 اسفند 64 بر سجاده عشق شربت شهادت نوشید و به آرزویش رسید.

مراسم تشییع مادر بزرگوار این شهید والامقام امروز چهارشنبه ساعت 16 از مقابل مسجد امام زین العابدین (ع) خیابان چهارمردان به سمت گلزار شهدای قم برگزار و در جوار مزار مطهر فرزند شهیدش آرام خواهد گرفت.

مراسم ختم این مادر بزرگوار نیز امشب، دوم خرداد 1397، در همان مسجد منعقد می گردد.

انتهای پیام / 105


کد مطلب: 64403

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/64403/مادر-شهید-سردار-محمدجواد-دل-آذر-درگذشت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir