پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : 64475
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت‌الاسلام رفیعی:

دین را نباید به بهانه عملکرد نادرست افراد زیر سوال ببریم

قم نيوز : یکی از سخنرانان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: هر چند دین از سیاست جدا نیست، اما نباید مباحث سیاسی را با مباحث دینی گره زد تا دینمان را به بهانه عملکرد نادرست افراد زیر سؤال ببریم.
دین را نباید به بهانه عملکرد نادرست افراد زیر سوال ببریم
دین را نباید به بهانه عملکرد نادرست افراد زیر سوال ببریم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ناصر رفیعی عصر امروز در جمع زائران حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به تفسیر آیات سوره احزاب اظهار کرد: در آیه 42 این سوره مبارکه بر استمرار ذکر تاکید شده است.

وی با بیان اینکه ذکر و یاد خداوند متعال موجب خروج از ظلمت و رفتن به سوی رستگاری می‌شود، اضافه کرد: امام خمینی(ره) برای رضای خداوند متعال حرکت خود را برای برپایی انقلاب اسلامی دنبال کرد به همین علت توانست به همراهی مردم و در نتیجه پیروزی برسد.

این استاد حوزه علمیه قم از خاطرات دوران دفاع مقدس یاد و خاطرنشان کرد: آزادی خرمشهر نشان می‌دهد که اگر برای خداوند متعال حرکت کنیم با وجود دست‌های خالی نیز می‌توانیم بر دشمن غلبه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال متقیان را به پیروزی می‌رساند، تصریح کرد: انسان‌هایی که امیر دنیای خود هستند، با دین خود آشنایی لازم را دارند، نسبت به رنج و درد دیگران بی‌توجه نیستند، از عیب خود آگاه هستند و مورد عنایت خداوند متعال قرار گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: اگر فردی نسبت به مشکلات خود آگاه باشد آنگاه دیگران را مقصر نمی‌داند و از حکومت گلایه نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه تحمل بالا نشان از توجه خداوند متعال است، تصریح کرد: اگر خداوند متعال به دنبال لطف به فردی باشد در قلب او شاخصه‌های معنویت و نشاط را قرار می‌دهد.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: هر چند دین از سیاست جدا نیست اما نباید مباحث سیاسی را با مباحث دینی گره زده و دین خود را به بهانه عملکرد نادرست افراد زیر سؤال ببریم.

وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال آرامش خاصی را در قلب امام خمینی(ره) قرار داد، مطرح کرد: همانطور که خداوند متعال برای مؤمنان آرامش را در نظر گرفته است در قلب کافران رعب و اضطراب را قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه بر اساس تفسیر آیه 45 سوره احزاب پیامبر اسلام(ص) از یک جایگاه متفاوتی در میان بندگان و اولیای الهی برخوردار هستند، عنوان کرد: رسول خدا(ص) برترین موجود خلقت هستی است؛ بر اساس روایتی ایشان در دوره‌های زمانی مختلف بر تمام اعمال انسان‌ها ناظر هستند.

وی یادآور شد: رسول خدا(ص) به‌عنوان خاتم‌النبیین نسبت به اخبار بسیاری آگاهی داشتند، ائمه اطهار(ع) نیز که پیرو ایشان بودند بسیاری از ویژگی‌های حضرت را به ارث بردند.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده در مؤسسه حضرت خدیجه سلام‌الله علیها در راستای حمایت از نیازمندان و اعزام زائر اولی‌ها به شهرهای زیارتی به ویژه عتبات و عالیات عنوان کرد: باید مؤسساتی به نام این حضرت نام‌گذاری شود تا همگان به تأسی از این حضرت برای کمک به نیازمندان پیشگام شوند.

وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی در دیداری سه مرتبه فرمودند که ایشان از زنان مظلومه هستند که این شخصیت همه دارایی خود را برای اسلام هزینه و 25 سال با پیامبر اسلام(ص) زندگی کردند و در شرایط سختی در کنار ایشان بودند اما مردم نسبت به ایشان شناخت لازم را ندارند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcftjdv.w6djeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما