چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : 6448
آیت الله مقتدایی تاکید کرد:

انقلاب اسلامی منادی وحدت بین ادیان الهی

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: انقلاب اسلامی که به رهبری امام خمینی به پیروزی رسید، منادی وحدت بین ادیان الهی است.
انقلاب اسلامی منادی وحدت بین ادیان الهی
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز در دیدار رهبران و اندیشمندان دینی شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی ادیان و بیداری معاصر با بیان اینکه شهر مقدس قم برای ما مسلمانان به عنوان حرم اهل بیت است، اظهار کرد: برای خدا حرمی در مکه، برای نبی مکرم اسلام حرمی در مدینه و برای اهل بیت حرمی در قم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اسلام دین صلح و برادری است و قرآن همه بشریت را به کنار یکدیگر بودن دعوت می‌کند تا با نیکی، خوبی و برادری با یکدیگر رفتار کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی منادی وحدت بین ادیان الهی است، گفت: امام خمینی همه افراد بشر و پیروان ادیان را به همفکری با یکدیگر دعوت کرد چرا که همه آنها دارای دشمن مشترک هستند.

وی تصریح کرد: اگر دستور اسلام و ندای رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی را عملی کنیم، جهانی سراسر عدالت، برادری، معنویت و اخلاق خواهیم داشت.

مقتدایی با بیان اینکه امروز در جهان تناقض‌ها و بی‌عدالتی‌های فراوانی مشاهده می‌کنیم، عنوان داشت: سخن از دعوت به حقوق بشر، رعایت حقوق بشر و دموکراسی وجود دارد ولی در عمل چنین مسائلی مطرح نیست.

وی با اشاره به موج بیداری‌ اسلامی در منطقه گفت: این بیداری‌ها به دلیل فریاد از بی‌عدالتی بوده و مردم این کشورها از بی‌عدالتی و ستم به تنگ آمده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: باید بررسی شود دلیل اینکه مدعیان حقوق بشر و مدعیان حمایت از دموکراسی زمانی حقوق بشر را فریاد می‌زنند ولی در زمانی که افرادی می‌خواهند زمام امور را به دست بگیرند با آنها مقابله می‌کنند، چیست.

وی ادامه داد: چرا باید مردم بحرین، لیبی و فلسطین به دلیل عدالت‌خواهی به خاک و خون کشیده شوند ضمن اینکه فریادشان این است که نمی‌خواهند زیر بار ظلم و ستم باشند.

مقتدایی خاطرنشان کرد: ما از اینکه زن‌ها، کودکان، مردها و پیرمردها به خاک و خون کشیده می‌شوند ناراحت هستیم و تنها راه مبارزه با این بی‌عدالتی‌ها و تناقض‌ها که مشاهده می‌شود وحدت و همدلی بین حامیان ادیان است.

وی عنوان داشت: آرزومندیم پیروان ادیان مختلف که اعتقاد به خدا و معنویت دارند و خواهان عدالت و اخلاق در جامعه هستند، دست به دست یکدیگر داده و با اتحاد با این بی‌عدالتی عمومی مبارزه کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه یادآور شد: اگر این اتحاد و همدلی بین حامیان ادیان به ویژه علما و اندیشمندان ایجاد شده و پیروان مذاهب را به وحدت دعوت کنند می‌توان به این بی‌عدالتی‌ها پایان داد.

وی با اشاره به وجود دانشگاه ادیان و مذاهب در قم بیان داشت: حوزه علمیه قم با آغوش باز پذیرای صاحبان ادیان است، بنابراین از شما دعوت می‌شود هر زمان اراده کردید بتوانید به قم آمده و به گفت‌وگو بپردازید و این آمادگی در حوزه وجود دارد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcd.o092yt0oja26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما