جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : 64482
منبع : خبرگزاری فارس
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد

دشمن به دنبال تضعیف جایگاه روحانیت در بین مردم است

قم نيوز : معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: قشر روحانیت مورد اعتماد مردم است، این که می‌گویند روحانیت پایگاه خودشان را در بین مردم از دست دادند، القای دشمن است.
نقش موثر ائمه جماعات در کاهش آسیب های اجتماعی در کشور/دشمن به دنبال تضعیف جایگاه روحانیت در بین مردم است
نقش موثر ائمه جماعات در کاهش آسیب های اجتماعی در کشور/دشمن به دنبال تضعیف جایگاه روحانیت در بین مردم است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام احمد مروی عصر امروز در همایش ائمه جماعات استان در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سالروز آزادی خرمشهر اظهار کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که خرمشهر را خداوند آزاد کرد و روز سوم خرداد سال 1361 روز نصرت الهی بود.

وی ادامه داد: هر جامعه ای اگر در راه خداوند گام بردارد، خدا آن جامعه را یاری می‌کند، در عملیات آزادی شهر خرمشهر، نصرت الهی ظهور کرد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: انسان برای این که به سعادت برسد، نیاز به یک هدایت گر دارد و نقش بحث رسالت در این زمینه مطرح می‌شود، معجزه رسول اکرم(ص) قرآن بود و رابطه بین مردم و خداوند از طریق وحی آغاز شد و این رابطه با مفسران وحی ادامه پیدا کرد.

مروی، مسجد را نقطه تلاقی مردم و هدایت الهی دانست و تصریح کرد: معابد در مکاتب دیگر تنها برای عبادت است، اما مسجد مرکز هدایت انسان است و به همین دلیل مسجد شرافت زیادی دارد، سفر معراج رسول اکرم(ص) از مسجد آغاز شد.

وی ادامه داد: مسجد به دلیل انتساب به خداوند از شرافت زیادی برخوردار است تا حدی که حضرت ابراهیم هم خادم مسجد بود.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری افزود: یکی از خصوصیات مقام معظم رهبری مطالعه زیاد است و ایشان روزی بین پنج تا 6 ساعت مطالعه می‌کنند، کتاب‌های زیادی برای رهبر معظم انقلاب می‌آید.

مروی، مطالعه زیاد برای یک روحانی را ضروری دانست و تصریح کرد: کار یک روحانی طبابت روح مردم و نجات آن‌ها از گرفتاری‌ها و وسوسه‌ها است.

وی ادامه داد: ایجاد جاذبه برای دانش آموزان و جوانان در مساجد ضروری است، البته مسجد تنها کارکرد اقامه نماز جماعت را ندارد و در صدر اسلام تمام کارهای خیر در مسجد صورت می‌گرفت.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری افزود: 98 درصد از شهدای تهرانی دوران دفاع مقدس، اهل مسجد بودند.

مروی با اشاره وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کشور اظهار کرد: اعتیاد و طلاق از جمله آسیب‌های اجتماعی است و جلساتی در خصوص این آسیب‌ها به صورت مستمر در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ائمه جماعات می‌توانند که در کاهش آمار طلاق در محلات نقش ایفا کنند، امکان ارائه مشاوره‌های مختلف در خصوص مشکلات خانوادگی، حقوقی و شغلی در مساجد وجود دارد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری افزود: قشر روحانیت مورد اعتماد مردم است، این که می‌گویند روحانیت پایگاه خودشان را در بین مردم از دست دادند، القای دشمن است.

مروی با اشاره به لزوم توجه روحانیون به جوانان اظهار کرد: اگر یک روحانی با ادبیات خوب و دانش مناسب به سراغ یک فرد برود، او جذب خواهد شد.

وی ادامه داد: هر جا که بستری برای حضور علمای شیعه در مسائل سیاسی به وجود آمد، این علما حضور پیدا کردند، این تفکر که در مسجد کاری به مسائل سیاسی نداشته باشیم، تفکر وهابی‌های پیرو آل سعود است.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری افزود: روشنگری در خصوص مسائل سیاسی برای مردم توسط ائمه جماعات ضروری است، رهبر معظم انقلاب از موضع عزت با دنیا سخن می‌گویند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdxo09.yt0oj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما