جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : 64486
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل زندان‌های استان قم مطرح کرد

وجود 190 زندانی جرایم غیرعمد در استان قم

قم نيوز : مدیرکل زندان‌های استان قم گفت: هم اکنون 190 زندانی جرایم غیرعمد در استان داریم که واجد شرایط برای دریافت کمک هستند و میزان بدهی آن‌ها 50 میلیارد تومان است.
وجود 190 زندانی جرایم غیرعمد در استان قم
وجود 190 زندانی جرایم غیرعمد در استان قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید علی تهامی جمعه شب در همایش ائمه جماعات استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به فلسفه وجودی زندان اظهار کرد: برای نگهداری هنجار شکنان و مجرمان خشن، وجود زندان خوب است تا امنیت شهر تامین شود.

وی ادامه داد: امسال 750 زندانی در استان قم در طرح حفظ موضوعی قرآن شرکت کردند و نماز در سه نوبت در زندان‌های استان برگزار می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان قم افزود: حضور در زندان برای کسانی که به صورت غیرعمد و از بی دقتی جرایمی را مرتکب شدند، بد است؛ زندانی شدن در هر حال برای خود زندانی و خانواده او، آثار سوء دارد و فرزندان زندانیان دچار مشکلاتی می‌شوند.

تهامی با اشاره به وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد اظهار کرد: این زندانیان برای حق الناس به زندان افتادند و امکان آزاد شدن آن‌ها تا قبل از ادای حق الناس وجود ندارد، به همین دلیل ستاد مردمی دیه در سال 1369 توسط شهید لاجوردی تاسیس شد.

وی ادامه داد: سال گذشته گلریزانی برای آزادی زندانیان در استان قم برگزار شد و 329 میلیون تومان میزان کمک‌های مردمی جمع آوری شده در این گلریزان بود و مراجع عظام تقلید در گلریزان برای آزادی زندانیان غیرعمد استان مشارکت کردند.

مدیرکل زندان‌های استان قم افزود: در سال 96 در طول ماه مبارک رمضان هر روز دو تن از زندانیان جرایم غیرعمد در استان آزاد شدند، امسال هم بنا داریم که این اتفاق در استان قم بیفتد و گلریزانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان در روز 13 رمضان برگزار می‌شود.

تهامی با اشاره به آمار زندانیان جرایم غیرعمد استان قم اظهار کرد: 85 درصد این زندانیان متاهل هستند و آن‌ها 375 فرزند دارند، هم اکنون 190 زندانی جرایم غیرعمد در استان قم داریم که واجد شرایط برای دریافت کمک هستند و میزان بدهی آن‌ها 50 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: به دنبال اجرای طرح هر مسجد، آزادی یک زندانی در استان قم هستیم تا نمازگزاران مساجد استان در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مشارکت کنند.

مدیرکل زندان‌های استان قم در پایان خاطرنشان کرد: اکثر مجرمان به دلیل فقدان محبت به سراغ جرایم می‌روند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch-kn-.23nk6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما