جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب : 64494
منبع : خبرگزاری فارس

جدّی بازیکن صبای قم نیست/ یک سال تاریک در فوتبال قم

قم نيوز : فوتبال استان قم با وجود پشت‌سر گذاشتن يك سال همراه با ناكامي‌هاي متعدد از شانس مناسبي براي به دست آوردن سهميه حضور در بزرگترين رويداد ورزشي سال 1397 قاره كهن برخوردار است.
روزنه ای در سال تاریک فوتبال قم/«جدّي« شانس آسيايي و المپيكي شدن فوتبال قم
روزنه ای در سال تاریک فوتبال قم/«جدّي« شانس آسيايي و المپيكي شدن فوتبال قم
به گزارش قم نیوز فصل فوتبالی 97 – 1396 رقابت‌های باشگاهی ایران برای فوتبال استان قم سالی پر از ناکامی، عدم ثبات مدیریتی و فنی، بی‌توجهی مسوولان قم به این رشته پرمخاطب و هزاران مشکل و نارسایی دیگر بود و این رشته را مورد تاثیر منفی شدید قرار داد.
شکست‌های متوالی تیم‌های باشگاهی فوتبال استان قم در سطح اول رقابت‌های باشگاهی کشور نظیر تیم بزرگسالان صبا در لیگ دسته اول فوتبال که با سقوط این تیم به دسته دوم همراه شد، تیم امید صبای قم از لیگ برتر به دسته اول سقوط کرد و تیم هیات قم از لیگ برتر فوتسال ایران به دسته اول نزول کرد.
 
* ناامیدی قمی‌ها و کارهای خلاف عرف در فوتبال قم
تمام این ناکامی‌ها موجی از ناامیدی را در بین اهالی این رشته ورزشی، فوتبال دوستان و علاقمندان به فوتسال در قم ایجاد کرد، حتی با مطرح شدن بسیاری مباحث حاشیه‌ای در یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی صدا و سیما، پرده از بسیاری نا گفته‌ها و کارهای خلاف عرف و اخلاق برداشته شد اما هیچ تلاشی برای روشن کردن اذهان مردم و بیان واقعیت‌ها از سوی مسوولان استان قم صورت نگرفت.
 
* فصل 97 – 1396 و یک سال تاریک در فوتبال قم
در کارنامه سیاه و تاریک فصل فوتبال 97 – 1396 قم در لیگ‌های باشگاهی کشور، البته یکی دو نقطه روشن می‌توان دید، از جمله قهرمانی مقتدرانه تیم فوتبال جوانان صبا در لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور و صعود این تیم به لیگ برتر و همچنین راهیابی فوتبالیست سابق صبا به تیم ملی امید ایران.
 
* صبای قم و شکستن طلسم صعود به لیگ برتر جوانان ایران
صبا در لیگ دسته اول فوتبال رده سنی جوانان باشگاه‌های کشور همچون سال‌های 1394 و 1395 با شایستگی از مراحل مختلف عبور کرد و مجوز صعود به مرحهل نهایی را به دست آورد ولی طلسم ناکامی‌های دو دوره قبل را شکست و مجوز صعود به لیگ برتر فوتبال جوانان ایران را به دست آورد.
دیگر اتفاق مثبت برای التیام بخشیدن به ناکامی‌های یک سال اخیر فوتبال قم، راهیابی یکی از استعدادهای ناب این رشته و محصول تیم‌های رده‌های سنی پایه باشگاه صبا یعنی امیرحسین رنگرز جدّی به اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال امید المپیک ایران برای حضور در بزرگترین رویداد ورزشی سال جاری قاره کهن است.
در سال جاری بازی‌های آسیایی 2018 به میزبانی جاکارتای اندونزی مهمترین رویداد ورزشی قاره محسوب می‌شود و تیم ملی فوتبال امید ایران نیز با بازیکنان جوان و مستعد تیم‌های مختلف باشگاهی خود را آماده حضور در این رویداد مهم آسیایی می‌کند تا بعد از سال‌ها قهرمانی آسیا را به دست بیاورد.
 
* بخت بالا برای کسب سهمیه بازی‌های آسیایی
این در حالی است که برخلاف سایر رشته‌های حاضر در بازی‌های آسیایی 2018 که از ورزشکاران رده سنی بزرگسالان استفاده می‌کنند، تیم ملی فوتبال ایران و سایر کشورهای قاره باید با بازیکنان رده سنی امید به میدان بروند تا مقدمه‌ای برای حضور پرقدرت تیم‌های آسیایی به منظور رقابت بر سر کسب سهمیه المپیک 2020 باشد.
اکنون قمی‌ها امیدوارند بعد از آخرین قهرمانی فوتبال ایران در بازی‌های آسیایی که بیش از یک و نیم دهه از آن می‌گذرد، امیرحسین رنگرز جدّی بازیکن سابق تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید صبای قم و بازیکن حال حاضر تیم پیکان، نماینده فوتبال قم در این رویداد بزرگ باشد.
 
* جدّی نماینده فوتبالیست‌های مستعد قم در تیم ملی
فدراسیون فوتبال ایران نیز که چهار سال قبل با حواشی بسیار زیاد در حاشیه تیم ملی امید ایران، از سپردن سکان هدایت این تیم به زلاتکو کرانچار کروات منصرف شد، بار دیگر سرمربیگری تیم ملی را به این مربی با سابقه و مطرح سابق تیم‌های پرسپولیس و سپاهان سپرده است.
کرانچار نیز بازیکنانی از تیم‌های مختلف باشگاهی فوتبال ایران به اردوی آماده‌سازی تیم ملی امید دعوت کرده که از جمله آنها می‌توان امیرحسین رنگرز جدّی بازیکن مستعد فوتبال قم و عضو سابق تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ایران را نام برد، بازیکنی که نماینده فوتبالیست‌های مستعد قمی در تیم ملی امید محسوب می‌شود.
 
* جدّی بازیکن صبای قم نیست
لیست تیم ملی فوتبال امید ایران از سوی کادر فنی در حالی اعلام شد که بازیکنانی از تیم‌های پرسپولیس، سایپا، نفت، مقاومت، پیکان، فولاد، شهرداری ماهشهر، ذوب‌آهن، پدیده، گسترش‌فولاد، تراکتورسازی، فجر شهید سپاسی، سایپا، نساجی، ملوان و آلومینیوم سازی اراک انتخاب شده‌اند.
نکته جالب توجه لیست اعلام شده از سوی فدراسیون فوتبال، قرار گرفتن نام صبای قم در مقابل نام امیرحسین رنگرز جدّی فوتبالیست آینده‌دار قم است، در حالی که جدّی مدت‌ زیادی است از صبا جدا شده و در فصل 97 – 1396 فوتبال ایران عضو تیم پیکان تهران بود و دیگر بازیکن صبای قم نیست.
 
* ملی‌پوش المپیکی قم بازیکنی از یک خانواده فوتبالی
امیرحسین رنگرز جدّی که از یک خانواده فوتبالی در این رشته ورزشی فعالیت می‌کند و فرزند جواد رنگرز جدّی بازیکن سابق فوتبال قم، داور با سابقه این رشته ورزشی و مسوول فعلی کمیته مسابقات هیات فوتبال استان قم است و او تا کنون حضور در سه رده سنی تیم‌های ملی را تجربه کرده است.
جدّی استعداد خود را از رده سنی نوجوانان و با عضویت در تیم ملی اعزامی ایران به رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا نشان داد، سپس با تجربه بازی کردن در مسابقات آسیایی به تیم ملی جوانان راه یافت و اکنون نماینده و سفیر فوتبال قم در راه کسب نخستین سهمیه تاریخ ورزش قم برای حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک به شمار می‌رود.
اتفاقی که اگر رخ بدهد، بسیاری از مسوولانی که در یک سال اخیر برای فوتبال قم کم‌کاری کردند، به آن خواهند بالید و شاید آن را به نام خود ثبت کنند، اما اگر این اتفاق رخ ندهد تنها کسانی که به امیرحسین رنگرز جدّی عشق خواهند ورزید، بی‌شک مردم قم هستند که هنوز نمی‌دانند چه کسانی مسبّب و عامل سقوط‌ها و ناکامی‌های متوالی فوتبال قم هستند.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgtt93.ak9ty4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما