کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله مصباح یزدی:

جاذبه‌های دنیا سبب غفلت انسان از آخرت می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 5 خرداد 1397 ساعت 10:44

رئیس موسسه امام خمینی (ره) گفت: دنیا دارای جاذبه‌های خاصی است و جاذبه‌های دنیا انسان را از زندگی ابدی غافل می‌کند باید مراقب بود که فریب جاذبه‌های دنیا را نخورد.


به گزارش قم نیوز  آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی شامگاه جمعه در جلسه درس اخلاق که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار داشت: هنگامی که در اسلام دستور جهاد صادر شد بسیاری از مؤمنین بهانه آوردند و البته از اهل کتاب افراد بسیار زیادی نیز مخالفت با جهاد کردند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: خداوند خطاب به مؤمنین می‌فرماید چرا هنگامی که موضوع جهاد مطرح می‌شود تعلل می‌کنید که این تعلل به دلیل علاقه به دنیا است و تعلق به دنیا سبب می‌شود گاهی یک تکلیف واجب نظیر جهاد را ترک کنید، نباید محبت دنیا آن چنان در دل‌ها ریشه کند که حریف آن نشد.

رئیس موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به آیه ای از قرآن کریم ادامه داد: خداوند در قرآن کریم دنیا را لهو و لعب دانسته است و این موضوع نشان دهنده جایگاه و بی اهمیت بودن دنیا است و در مقابل با آخرت مقایسه می‌شود که ماندگار و دارای ارزش است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: دنیا دارای جاذبه‌های خاصی است وجاذبه های دنیا انسان را از زندگی ابدی غافل می‌کند و باید مراقب بود که فریب جاذبه‌های دنیا را نخورد.

استاد حوزه علمیه گفت: این موضوع به این معنا نیست که دنیا مطلوب نیست اما باید در مقام مقایسه آخرت را انتخاب کرد و دنیا را به عنوان ابزاری برای رسیدن به آخرت انتخاب کرد و تصور نشود دنیا مقصد است بلکه راهی برای رسیدن به نتیجه مطلوب و آخرت است.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به سیاست‌ها و فرهنگ‌های نادرست حاکم بر مسائل جمعیتی عنوان کرد: کشورهای خارجی با تبلیغات خود مردم را در دام می‌اندازند چرا که القا می‌کنند وجود فرزند کمتر سبب زندگی بهتر می‌شود در حالی که در گذشته به فرزندان زیاد افتخار می‌شد.

انتهای پیام/138


کد مطلب: 64510

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/64510/جاذبه-های-دنیا-سبب-غفلت-انسان-آخرت-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir