شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : 64511
منبع : خبرگزاری تسنیم
آیت‌الله مکارم شیرازی:

شهرستان‌ها نیازمند طلاب و مبلغان دینی هستند

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: شهرهای کشور از کمبود روحانیون و مبلغان رنج می‌برند که باید طلابی که در قم وجود دارند به شهرستان‌ها رفته و اقدام به نشر و ترویج معارف دینی کنند.
شهرستان‌ها نیازمند طلاب و مبلغان دینی هستند
شهرستان‌ها نیازمند طلاب و مبلغان دینی هستند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله مکارم شیرازی شامگاه جمعه در ضیافت افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی که در بیت این مفسر قرآن کریم برگزار شد با اشاره به رحلت حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: زندگی حضرت خدیجه(س) پیام‌های بسیار مهمی برای ما شیعیان دارد، رسول خدا برای نشر و ترویج معارف الهی دوران بسیار سختی را متحمل شد که حضرت خدیجه(س) با رسول خدا همراهی بسیار خوبی کرد.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) در دوران سخت یاور رسول خدا بود، افزود: یکی از کارهای حضرت خدیجه بستن زخم‌های بدن رسول خدا بود که توسط کودکان آزار دیده بود و هیچ گاه پیامبر(ص) را تنها نگذاشت.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: رسول خدا و حضرت خدیجه(س) در شعب ابیطالب سختی زیادی را متحمل شدند و مسلمانان تحت فشار و رنج بسیاری بودند اما در نهایت دین اسلام به سراسرعالم صادر شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: پس از تحقیقات منابع موثق مشخص شد حضرت خدیجه (س) در زمانی که با رسول خدا ازدواج کرد 26 الی 28 سال سن داشت و اینکه ایشان را 40 ساله کردند توطئه ای از سوی زنان رسول خدا بوده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که اسلام در محاصره است و باید در این زمان آماده فداکاری بود، تحریم‌ها مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است که باید صرفه جویی شود تا مشکلات به خوبی برطرف شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ادامه داد: این موضوع باید مورد توجه باشد که اگر کسی به ما خدمت کرد نه تنها در زمان حیات بلکه پس از رحلتش نیز مورد توجه باشد.

وی گفت: موضوع شعب ابیطالب با همه سختی‌هایی که داشت سبب توقف در ترویج دین اسلام نشد، همان گونه که امروز به لطف خدا فشارهای دشمن سبب نشده تا ترویج دین اسلام با مشکل روبرو شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت ترویج معارف دینی در جامعه ادامه داد: شهرهای کشور از کمبود روحانیون و مبلغین رنج می‌برند که باید طلابی که در قم وجود دارند به شهرستان‌ها بروند و اقدام به نشر و ترویج معارف دینی کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: باید مبلغانی که به شهرستان‌های کشور اعزام می‌شوند برنامه‌های تفسیر قرآن کریم داشته باشند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcgqn93.ak9tq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما