شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 64513
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام مرادی :

یاری‌رسانی‌های حضرت خدیجه(س) به اسلام در کمک مالی خلاصه نمی‌شود

قم نيوز : کارشناس مسائل خانواده با اشاره به خدمات متعدد حضرت خدیجه(س) به دین اسلام و یاری رسانی‌های ایشان به پیامبر اسلام(س) در عرصه‌های مختلف گفت: اگرچه کمک مالی حضرت خدیجه(س) به پیامبر اسلام(ص) قابل توجه و مهم است ولی نباید تمام یاری‌رسانی‎‌های حضرت خدیجه(س) به اسلام و پیامبر اسلام(ص) را در همین مسئله خلاصه کرد.
یاری‌رسانی‌های حضرت خدیجه(س) به اسلام در کمک مالی خلاصه نمی‌شود
یاری‌رسانی‌های حضرت خدیجه(س) به اسلام در کمک مالی خلاصه نمی‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام شهاب مرادی  ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: قطعیات نشان می‌دهد که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله حضرت خدیجه(س) را بیشتر از سایر همسران خود دوست داشتند چرا که امتیازاتی که حضرت خدیجه(س) دارد انسان دیگری ندارد.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) نسبت به سایر زنان پیامبر(ص) در ایمان به خداوند و عبودیت پروردگار سبقت داشت افزود: موضوع علاقه پیامبر(ص) به حضرت خدیجه(س) به دلیل تکامل وجودی حضرت خدیجه(س) بوده است.

این کارشناس مسائل خانواده اسلام‌آوری به موقع و سریع حضرت خدیجه(س) را از دیگر امتیازات برجسته معنوی این بانوی بزرگ اسلام برشمرد و ادامه داد: حضرت خدیجه(س) و امیرالمؤمنین علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) نخستین مسلمانان به دین اسلام و پیامبر رحمت(ص) هستند و سبقت ایمان نسبت به تمام مسلمانان دارند که این مسئله نیز عامل ترفیع درجه معنوی حضرت خدیجه(س) و همچنین سبب افزایش علاقه پیامبر(ص) به ایشان بوده است.

حجت‌الاسلام مرادی عنوان کرد: علم حضرت خدیجه(س)، بزرگ‌منشی، سخاوت و حسن خلق ایشان از دیگر امتیازات برجسته و قابل توجه این بانوی بزرگ بوده است.

وی با اشاره به خدمات متعدد حضرت خدیجه(س) به دین اسلام و یاری رساندن به پیامبر اسلام(س) در مراحل مختلف تصریح کرد: گرچه کمک مالی حضرت خدیجه به پیامبر اسلام(ص) قابل توجه و مهم است ولی نباید تمام یاری‌رسانی‎‌های حضرت خدیجه(س) به اسلام و پیامبر اسلام(ص) را در همین مسئله خلاصه کرد.

این کارشناس مسائل خانواده اضافه کرد: یکی از خدمات مهم حضرت خدیجه(س) به اسلام و پیامبر اسلام(ص) تصدیق حضرت محمد(ص) و همراهی ایشان در دین بوده است؛ پیامبر(ص) در جایی درباره حضرت خدیجه(ص) فرموده است «وازرتنی علی دین الله: همراهی کرد مرا در دین خدا» سپس فرموده مرا کمک کرد در این راه، یعنی نخست حضرت(ص) را تصدیق کرده و سپس کمک‌رسانی مالی به ایشان داشته است.

حجت‌الاسلام مرادی ادامه داد: در صدر اسلام حضرت خدیجه(س) از جایگاه اجتماعی مطلوبی بهره‌مند بود و حمایت ایشان از پیامبر(ص) در آن زمان از نظر سیاسی برای پیامبر(ص) بسیار اهمیت داشت.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcipwaq.t1a5z2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما