شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : 64518
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی:

حضرت خدیجه (س) پیش از اسلام هم مومن بودند

قم نيوز : حجت الاسلام و المسلمین رفیعی بیان داشت: اینکه می گوییم حضرت خدیجه (س) اولین شخصیتی هستند که ایمان آوردند به این معنا نیست که ایشان پیش از آن مومن نبودند، بلکه منظور این است که اولین مومنه به رسالت حضرت رسول اکرم (ص) هستند.
حضرت خدیجه (س) پیش از اسلام هم مومن بودند
حضرت خدیجه (س) پیش از اسلام هم مومن بودند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در مراسم شب رحلت حضرت خدیجه کبری (س) که جمعه شب در دفتر آیت الله علوی بروجردی برگزار شد، با اشاره به شخصیت بی نظیر حضرت خدیجه کبری(س) در تاریخ اسلام گفت: مدال هایی که ایشان دارند مدال هایی بی بدیل است، مانند اینکه ایشان اولین همسر پیامبر (ص)، اولین مومنه به ایشان، اولین ایثارگر در راه اسلام هستند و پیامبر اکرم (ص) در زمان زندگی با ایشان هرگز همسر دیگری اختیار نکردند و بعد از رحلت ایشان هم همواره یاد آن بانوی بزرگوار را گرامی می داشتند.

جامعه اسلامی تشنه سبک زندگی خدیجه کبری (س)

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در ادامه با بیان این نکته که اگر سبک زندگی حضرت خدیجه (س) در متن جامعه ما پیاده شود، بسیاری از مشکلات برچیده خواهد شد گفت: ازدواج آسان، نحوه فائق آمدن بر مشکلات، کار آفرینی، اقتصاد مقاومتی و ... درس هایی است که می شود از زندگی ایشان گرفت.

خدیجه کبری (س) از منظر قرآن کریم

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: اگرچه آیات قرآن کریم فراگیر است، اما بسیاری از آیات را می شود بر ایشان انطباق کامل داد. در تفسیر آیه 97 سوره مبارکه نحل و در رابطه با حیات طیبه، مفسرین مصادیق متفاوتی ذکر کرده اند اما امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه حیات طیبه را به قناعت تعبیر فرموده اند. مصداق بارز قناعت در زندگی هم حضرت خدیجه (س) است که زندگی با آن همه ثروت را با زندگی در شعب ابی طالب (ع) عوض کردند.

برخی دیگر منظور از حیات طیبه را کسب رزق حلال دانسته اند، در زمان جاهلیت که انواع و اقسام کسب های نامشروع و حرام رواج داشته است، این بانوی بزرگوار با تجارت، تعداد زیادی از افراد را مشغول به کار اقتصادی حالا کرده بودند.

حضرت خدیجه (س) مصداق بارز مقرّبون و صادقون

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان داشت: طبق روایات مصداق آیه شریفه «عینا یشرب بها المقربون» حضرات معصومین و حضرت خدیجه کبری (س) هستند. ضمن اینکه طبق آیه شریفه «السابقون السابقون، اولئک المقربون» اولین مومن به پیامبر اکرم (ص) ایشان هستند و قطعا یکی از مصادیق مقربون حضرت خدیجه کبری (س) می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه با بیان اینکه طبق آیه 15 سوره مبارکه حجرات مصداق بارز الصادقون حضرت خدیجه (س) هستند، افزود: در این آیه آمده که صادقون کسانی هستند که ابتدا  ایمان آورند و سپس مال خود را در راه خدا خرج کنند و بعد در این راه جان خود را فدا نمایند و حضرت خدیجه کبری (س) از همه این ویژگی ها برخوردار بودند.

نهراسیدن از سرزنش دیگران، صفت بارز اولین بانوی مومنه

وی با اشاره به اینکه یکی از بارز ترین صفات حضرت خدیجه کبری (س) نهراسیدن از سرزنش دیگران بود گفت: امام صادق (ع) می فرمایند زمانی که حضرت خدیجه (س) با پیامبر اکرم (ص) ازدواج کردند، نیمی از زنان مکه با ایشان قطع رابطه نموده و دیگر به خانه ایشان رفت و آمد نمی کردند. اما ایشان در برابر سرزنش ها مقاومت به خرج دادند.

حضرت خدیجه (س) پیش از اسلام هم مومن بودند

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی بیان داشت: اینکه ما می گوییم حضرت خدیجه (س) اولین شخصیتی هستند که ایمان آوردند به این معنا نیست که ایشان پیش از آن مومن نبودند، بلکه منظور این است که اولین مومنه به رسالت حضرت رسول اکرم (ص) هستند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcdjk09.yt0of6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما