شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 64523
منبع : خبرگزاری فارس
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم:

2000 بی سواد در قم با سواد می‌شوند

قم نيوز : معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: امسال برنامه ریزی کردیم تا حدود دو هزار نفر از افراد بی سواد در استان را با سواد کنیم.
2000 بی سواد در قم با سواد می‌شوند
2000 بی سواد در قم با سواد می‌شوند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا قاسمی نیا امروز با اشاره به دوره‌های آموزشی برای بی سوادان اظهار کرد: نخستین دوره برای آن‌ها، دوره سوادآموزی است که ویژه افراد مطلق بی سواد است، دوره سوادآموزی 400 ساعت است و افراد پس از گذراندن این دوره و شرکت در امتحان و قبولی در آن، مدرک معادل سوم ابتدایی می‌گیرند.

وی ادامه داد: دوره دوم سواد آموزی، دوره انتقال است که 600 ساعت کلاس آموزشی دارد و افراد شرکت کننده در آن به صورت متوسط می‌توانند که بعد از هشت ماه آموزش در امتحان شرکت و در صورت قبولی مدرکی معادل مدرک ششم ابتدایی را دریافت کنند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: سومین دوره سوادآموزی، دوره تحکیم سواد است که 200 ساعت است، 70 ساعت آن به صورت حضوری و 130 ساعت دیگر این دوره به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود، از جمله بخش‌های این طرح حضور در کتابخانه محل و شرکت در کلاس‌های آموزشی و طرح‌های مطالعه است.

قاسمی نیا با اشاره به ویژگی طرح تحکیم سواد اظهار کرد: افراد در این دوره در هفته در دو جلسه آموزشی هر کدام به مدت دو ساعت شرکت می‌کنند و 11 کتاب برای آموزش مهارت‌های زندگی به آن‌ها در نظر گرفته شده است، شرکت در دوره تحکیم برای افراد کم سواد غیر محصل است تا از بازگشت بی سوادی آن‌ها جلوگیری کنیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در پایان خاطرنشان کرد: امسال برنامه ریزی کردیم تا حدود دو هزار نفر از افراد بی سواد در استان را با سواد کنیم، این افراد در دوره‌های سوادآموزی مهارت‌هایی همچون خواندن، نوشتن، قرائت قرآن و چهار عمل ریاضی را فرا خواهند گرفت.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcjtiem.uqex8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما