شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 64534
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد

آغاز به کار نمایشگاه قرآن کریم از فردا

قم نيوز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از آغاز به کار نمایشگاه قرآن کریم در قم با حضور مسؤولان استانی و کشوری در مجتمع ناشران خبر داد.
آغاز به کار نمایشگاه قرآن کریم از فردا
آغاز به کار نمایشگاه قرآن کریم از فردا
به گزارش قم نیوز سیدموسی حسینی کاشانی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری ششمین نمایشگاه قرآن و عترت اظهار کرد: این نمایشگاه از فردا ساعت 22 با حضور مسؤولان استانی و کشوری فعالیت خود را آغاز می‌کند. اتحادیه ناشران به عنوان مجری این نمایشگاه انتخاب شده است.

وی خاطرنشان کرد: آشنایی با آخرین دستاوردهای قرآنی در مجموعه استان در این نمایشگاه‌ها پیگیری می‌شود تا علاقه‌مندان آگاهی لازم را کسب کنند و بتوانند از محصولات مختلف فرهنگی با موضوع قرآن و عترت و نرم‌افزارهای مختلف بهره‌مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه توجه جدی به بخش کودک و نوجوان با رویکرد قرآنی از دیگر ویژگی‌های نمایشگاه امسال است گفت: برنامه‌های مختلف در کنار نمایشگاه اجرا می‌شود تا معنویت مورد انتظار در مجموعه نمایشگاهی وجود داشته باشد زیرا پرداختن به قرآن و عترت یکی از اولویت‌های جدی در استان است.

وی عنوان کرد: بیش از 100 مؤسسه فعال قرآنی در استان وجود دارد که بسیاری از این مؤسسات دارای فعالیت‌های کشوری هستند.

حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: امسال حداقل 10 مؤسسه قرآنی در زمینه نجوم، ترجمه قرآنی و قصه‌های قرآنی محصولات خود را ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مؤسسات در زمینه حفظ و قرائت فعالیت دارند گفت: جهش قابل ملاحظه‌ای در مسابقات قرآن و عترت امسال وجود داشت و در کشور از نظر شرکت متقاضیان در آزمون مقام اول را کسب کردیم به طوری که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه تقدیر کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: تعویض قرآن‌های فرسوده با قرآن‌های جدید در دستور کار است؛ حتی با وجود محدودیت اعتبار این برنامه امسال در نمایشگاه پیگیری می‌شود.

وی از بهره‌برداری از استودیوی قرآنی استان قم در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود:‌ بالغ بر 500 میلیون تومان اعتبار برای این منظور در نظر گرفته شده که راه‌اندازی آن به خروجی محصولات قرآنی، صوتی و تصویری کمک می‌کند.

حسینی کاشانی یادآور شد: کارهای مقدماتی دومین استودیوی قرآنی در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال دومین استودیوی مجهز قرآنی نیز افتتاح شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbasb0.rhbafpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما