شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 64539
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر کل ثبت احوال استان قم:

کاهش نرخ افزایش جمعیت در استان قم/ماهیانه 733 ازدواج در استان قم ثبت شده است

قم نيوز : مدیر کل ثبت احوال استان قم، با بیان اینکه در سال 1396، حدود 25 هزار و 178 ولادت در استان رخ داده است، گفت: این آمار نسبت به سال گذشته، در حدود 268 عدد کاهش یافته است، که این موضوع به دلیل برخی از قوانینی است که به قشر خاصی نگاه می‌شود و به کل جامعه نگاه نشده است.
کاهش نرخ افزایش جمعیت در استان قم/ماهیانه 733 ازدواج در استان ثبت شده است
کاهش نرخ افزایش جمعیت در استان قم/ماهیانه 733 ازدواج در استان ثبت شده است
به گزارش قم نیوز خلیل مرادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در سال 1396، حدود 25 هزار و 178 ولادت در استان به ثبت رسیده داده است، اظهار کرد: این آمار نسبت به سال گذشته، حدود 268 عدد کاهش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص رشد جمعیت، ادامه داد: با وجود توصیه‌ها، رشد جمعیت در چند سال گذشته نسبت به سال 1394، کاهش چشمگیری داشته است.

مرادی با اشاره به 31 اردیبهشت به عنوان روز جمعیت اظهار کرد: این کاهش رشد جمعیت در کل کشور اتفاق افتاده است و فقط مختص استان قم نیست.

وی با اشاره به بیمارستان‌هایی که در آن‌ها ولادت رخ می‌دهد، گفت: در سه بیمارستان که بیشترین آمار زاد و ولد را دارند، مأمورین اداره ثبت احوال حضور دارند که به محض ولادت، مشخصات را برای صدور شناسنامه، جمع آوری می‌کنند.

مرادی ادامه داد: در سایر بیمارستان‌ها، دفاتر پیشخوان برای انجام امور حضور دارند که مدارک را به اداره ثبت احوال ارسال می‌کنند و با حضور یکی از والدین در اداره، اقدام به صدور شناسنامه می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به نرخ ولادت در استان، اظهار کرد: در سال 1396، نسبت جنسی ولادت، 104 بوده است، یعنی به ازای هر100 دختر 104 پسر متولد شده‌اند.

وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان بیشترین آمار ولادت را در کشور داشته است، ادامه داد: بیشترین ولادت‌ها مربوط به مادران در سنین، 25 تا 29 سال بوده است، بیشترین واقعه ولادت در استان 98 درصد در شهر و 2 درصد در روستاها بوده است که این آمار با توجه به آدرس ارائه شده توسط والدین است.

وی با اشاره به اینکه حدود 5 هزار و 907 واقعه فوت در سال 1396 در استان اتفاق افتاده است، ادامه داد: این آمار حدود 174 مورد نسبت به سال 1395 افزایش یافته است، اکنون در آرامستان بهشت معصومه به عنوان آرمستان مرکزی شهر، مأمورین ثبت احوال برای صدور گواهی فوت حضور دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان قم، ادامه داد: 96 درصد از وقایع فوت در شهر بوده است و 4 درصد در روستاها، که این آمار با توجه به آدرس‌های ارائه شده توسط خانواده‌ها است.

مرادی با اشاره به اینکه در استان قم، حدود 8 هزار و790 مورد ازدواج ثبت شده است، ادامه داد: این آمار، نسبت به سال 1395 حدود هزار و 416 مورد کاهش داشته است، این آمار توسط دفاتر ازدواج بدست می‌آید و ممکن است در برخی از مواقع همخوانی نداشته باشد.

وی با اشاره به مکانیزه شدن دفاتر ازدواج، اظهار کرد: در سال 1396، در استان به صورت آزمایشی طرح ثبت آنلاین شروع شد و در سال 1397 با ابلاغیه صادر شده، دیگر از دفاتر به صورت فیزیکی مدرکی قبول نمی‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان قم، با اشاره به اینکه میانگین ازدواج در ماه 733 مورد بوده است، گفت: نرخ ازدواج، در سال 1396، 19/7 درصد به ازای هر هزار نفر بوده است.

مرادی با بیان اینکه حدود 3 هزار و 66 واقعه طلاق در استان رخ داده است، اظهار کرد: خوشبختانه حدود 498 مورد نسبت به سال گذشته کاهش طلاق داشته‌ایم.

وی با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند، گفت: واجدین شرایط در استان قم، حدود 99 هزار و 383 نفر بوده اند، که بعد از ثبت نام، با نوبت دهی و ارسال پیامک، اقدام به دریافت کارت ملی هوشمند کرده‌اند، ولی با این اوصاف هنوز حدود 14 هزار کارت ملی هوشمند در مراکز توزیع وجود دارد که تحویل نشده است.

مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به اینکه برخی افراد به خاطر کهولت سن و یا مشکلات جسمانی نمی‌توانند به مراکز جهت ثبت نام مراجعه کنند، گفت: این افراد می‌توانند با شماره، 02538909390 تماس بگیرند تا مراکز برای ثبت نام به محل اقامت آن‌ها رفته و از آن‌ها ثبت نام کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgyn93.ak9tw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما