شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب : 64548
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام رفیعی مطرح کرد

لزوم ترویج فرهنگ همسرداری حضرت خدیجه(س) در میان بانوان جامعه

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر فرهنگ همسرداری و زندگی حضرت خدیجه(س) را در میان بانوان جامعه ترویج کنیم، آثار مثبت زیادی را در جامعه مشاهده خواهیم کرد.
لزوم ترویج فرهنگ همسرداری حضرت خدیجه(س) در میان بانوان جامعه
لزوم ترویج فرهنگ همسرداری حضرت خدیجه(س) در میان بانوان جامعه
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر امروز در جلسه سخنرانی در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به نقش زنان در تحکیم خانواده اظهار کرد: بانوان باید به نکاتی همچون شوهرداری، حفظ جایگاه مرد در خانه و اطاعت از همسر توجه کنند و آن‌ها نقش قابل توجهی در زمینه تحکیم بنیان خانواده دارند.

وی ادامه داد: بی توجهی نسبت به آموزه‌های دینی دلیل بسیاری از مشکلات زندگی است، اگر این آموزه‌ها را ترویج و به آن‌ها عمل کنیم، می‌توانیم بسیاری از مشکلات خانوادگی را رفع کنیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر فرهنگ همسرداری و زندگی حضرت خدیجه(س) را در میان بانوان جامعه ترویج کنیم، آثار مثبت زیادی را در جامعه مشاهده خواهیم کرد.

رفیعی با اشاره به دلایل آمار بالای طلاق در جامعه اظهار کرد: یکی از دلایل این مساله بی توجهی به ارزش‌های دینی از جمله راستگویی است، یکی از ویژگی‌های مهم حضرت خدیجه(س) صداقت این بانوی بزرگوار بود.

وی ادامه داد: بررسی سیره زندگی حضرت خدیجه(س) اهمیت زیادی دارد، آموزه‌های بسیاری از رفتار این بانوی بزرگوار قابل استخراج است که امکان استفاده از این آموزه‌ها برای هدایت مردم جامعه به سمت معنویت وجود دارد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: رهبر معظم انقلاب بر برجسته کردن شخصیت حضرت خدیجه(س) در جامعه تاکید دارند، امکان معرفی این بانوی بزرگوار به عنوان الگو در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی به مردم وجود دارد.

رفیعی با اشاره به ایثار حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار عمر و زندگی و مال خود را برای رسول اکرم(ص) و دین اسلام صرف کرد، حضرت خدیجه(س) همه دارایی خود را برای دین اسلام داد.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه امروزی نیاز به خوش رفتاری و امانت داری داریم، از جمله نمونه‌های خیانت در امانت، توجه کردن نامحرم و نگاه‌های غلط به همسران است و چنین کارهایی موجب فاصله افتادن بین زن و شوهر در یک زندگی مشترک می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7n93.ak9tt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما