يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۵۱
کد مطلب : 64558
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو جامعه مدرسین حوزه:

فضیلت ملت ها به استقلالشان است

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: . اینکه ما امروز زیر سلطه ابرقدرت ها نیستیم و استقلال داریم، از عنایات خداوند متعال است که باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم. چون مردمی که در زیر سلطه ظالمان نیستند بر سایر مردم جهان فضیلت دارند.
فضیلت ملت ها به استقلالشان است
فضیلت ملت ها به استقلالشان است
به گزارش قم نیوز آیت الله محسن فقیهی در جلسه تفسیر قرآن کریم که امروز در مسجد سلماسی برگزار شد به تفسیر آیه شریفه«یا بنی اسرائیل اذکروا نعمتی التی انعمت علیکم و انی فضلتکم علی العالمین» پرداخت.

برتری در مقابل فرعون موجب فضیلت بنی اسرائیل

آیت الله فقیهی در ادامه با اشاره به فضیلت قوم بنی اسرائیل در زمانه خود افزود: موفقیتی که برای حضرت موسی (ع) و بنی اسرائیل در برابر فرعون پیش آمد، موجب فضیلتی برای این قوم شد که در جامعه آن زمان زبانزد شدند. خداوند این الطاف را برای آنها روا داشت تا آنها وفادارانه ایمان خود را حفظ کنند؛ اما متاسفانه اینطور نشد. کما اینکه امروز هم این قوم بسیار لجوج هستند و در برابر حق و حقیقت می ایستند.

انسان مستقلا قدرتی در بدست آوردن نعمات ندارد

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: در این آیه شریفه به آنها یادآوری شده است که خداوند این نعمت ها را به شما بخشیده است و شما مستقلا قدرتی در بدست آوردن این فضائل نداشتید. اینکه برخی افراد در ازدواج همسر خوب نصیبشان می شود و یا از فرزندان خوبی بهره مند هستند باید بدانند که این نعمت از جانب پروردگار است و شاکر باشند. «اذکروا نعمتی التی انعمت علیکم» یعنی اشتباه نکنید، فکر نکنید این نعمت ها از ناحیه خودتان است. بلکه همه خوبی ها و نعمات جهان همگی از ناحیه پروردگار است. البته هر بدی که به ما برسد از ناحیه خود ماست چون خدواند متعال جز خوبی برای انسانها نمی خواهد.

گناهان سبب از دست رفتن نعمات

عضو جامعه مدرسین در ادامه اظهار داشت: گاهی ما نعماتی دار،یم اما بخاطر برخی گناهان این نعمات از ما سلب می شوند. لذا اگر می خواهیم نعمات ما باقی باشند، از گناهان دوری کنیم.

فضیلت ملت ها به استقلال است

آیت الله فقیهی در پایان با اشاره به لزوم مقابله ملت ها با ظلم افزود: نابودی فرعون و فرعونیان هم از الطاف خداوند به بنی اسرائیل بوده است و بطور کلی لطف خداست که یک ملت از زیر بار ظلم رها می شوند. بر همین اساس است که مرحوم امام (ره) فرم،ود خرمشهر را خدا آزاد کرد. اینکه ما امروز زیر سلطه ابرقدرت ها نیستیم و استقلال داریم، از عنایات خداوند متعال است که باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم. چون مردمی که در زیر سلطه ظالمان نیستند بر سایر مردم جهان فضیلت دارند.

 انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdch6mn-.23nkmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما