کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام رفیعی:

رفتن برکت و مستجاب نشدن دعا از جمله آثار گناه در زندگی است

خبرگزاری تسنیم , 6 خرداد 1397 ساعت 10:20

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه قلب انسان همانند پارچه سفید است و گناه لکه سیاه بر آن می‌اندازد، گفت: گناه دارای آثار دنیوی و برزخی و قیامتی است، رفتن برکت از زندگی و مستجاب نشدن دعا از جمله آثار گناهانی است که انسان مرتکب می‌شود.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در برنامه سحرگاهان که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد اظهار داشت: موضوعی که مانع عبودیت می‌شود گناه است و اگر کسی بخواهد به آثار گناه توجه کند این موضوع را بداند که گناه دنبال دار است.

وی افزود: گناهان با یکدیگر متفاوت هستند، شرک گناهی است که قابل بخشش نیست، بر اساس آیات قرآن کریم همه گناهان قابل بخشش است اما خداوند نمی‌پذیرد که به وی شرک ورزیده شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه گناه گاهی اقتصادی است نظیر حیله و رشوه دادن، عنوان کرد: قطع رحم عمر را کوتاه می‌کند، برخی گناهان در حوزه شخصی است که دروغ و غیبت و نگاه به نامحرم از جمله این گناهان است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه قلب انسان همانند پارچه سفید است و گناه لکه سیاه بر آن می‌اندازد، بیان کرد: گناه دارای آثار دنیوی و برزخی و قیامتی است، رفتن برکت از زندگی و مستجاب نشدن دعا از جمله آثار گناهانی است که انسان مرتکب می‌شود.

حجت الاسلام رفیعی با قرائت حدیثی از اهل بیت (ع) گفت: چهار چیز در گناه از اصل گناه بدتر است که شامل اصرار برگناه، شادی برگناه، ذوق از گناه و کوچک شمردن گناه می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) تصریح کرد: اگر کسی به زبان توبه کند ولی در قلب پشیمان نشد خود را مسخره کرده است، انسان در ابتدا نباید گناه کند و سپس توجیه نکرده و آن را کوپک نشمارد و همچنین برای جبران آن گناه اقدام کند.

انتهای پیام/138


کد مطلب: 64564

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/64564/رفتن-برکت-مستجاب-نشدن-دعا-جمله-آثار-گناه-زندگی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir