يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : 64568
منبع : خبرگزاری مهر

دامداران قم در آستانه ورشکستگی هستند / سمنانی‌ها مقصر هستند

قم نيوز : مدیرعامل اتحادیه دامداران قم با اشاره به اینکه دامداران قمی در آستانه ورشکستگی قرار دارند، عدم حمایت از آنها را عامل گرانی گوشت طی روزهای اخیر دانست.
تولید گوشت قرمز در استان سمنان
تولید گوشت قرمز در استان سمنان
به گزارش قم نیوز محمد ایزدی با اشاره به گرانی گوشت گوسفندی در قم گفت: بروز خشکسالی سال‌های اخیر و از بین رفتن مراتع و در پی آن عدم حمایت دولت از دامداران باعث شد تا دام‌های سبک مولد روانه کشتارگاه شوند و این امر گرانی امروز را در پی داشته است.

گرانی گوشت ادامه دارد
وی در ادامه افزود: همچنین اقبال مردم به مصرف گوشت‌های وارداتی هم کاهش یافته که در پی آن افزایش تقاضا برای گوشت گرم و کمبود آن در بازار هم در کنار سایر دلایل موجب گرانی شده که به نظر می‌رسد این گرانی‌ها ادامه داشته باشد.

انتقاد از عدم افزایش قیمت شیر
مدیرعامل اتحادیه دامداران قم همچنین به وضعیت دامداران اشاره و با بیان اینکه دامداران در آستانه ورشکستگی قرار دارند، گفت: افزایش حداقل ۳۰ درصدی قیمت نهاده‌های دامی در سال جاری و عدم افزایش قیمت شیر موجب شده تا دام‌های سنگین هم روانه کشتارگاه شوند.

ایزدی در ادامه افزود: با وجود افزایش قیمت نهاده‌های دامی، شیر با همان قیمت سال گذشته از دامداران خریداری می‌شود که این امر شرایط سختی را برای دامداران به وجود آورده است.


انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcivwaq.t1a5q2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما