يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : 64570
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل فناوری اطلاعات قم:

اقدام های لازم برای هوشمندسازی شهر قم درحال انجام است

قم نيوز : مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: فرهنگ سازی و سیاست گذاری های لازم برای حرکت به سمت شهر هوشمند که از سه سال گذشته در قم آغاز شده، در حال انجام است.
اقدام های لازم برای هوشمندسازی شهر قم درحال انجام است
اقدام های لازم برای هوشمندسازی شهر قم درحال انجام است
به گزارش قم نیوز سید حسن هانی طبائی روز یکشنبه  افزود: در سال جاری اقدام ها برای هوشمندسازی شهر قم منسجم تر و با سیاست واحد انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: در زمینه فرهنگ سازی تعدادی همایش ها و کارگاه های مرتبط برگزار و آموزش هایی برای کارشناسان و مدیران اجرایی می شود و در حوزه سیاست گذاری نیز ستاد شهر هوشمند بین دستگاه ها هم افزایی ایجاد می کند.
به گفته وی، آیین هم اندیشی شهر هوشمند با عنوان «شهر هوشمند، ضرورت ها یا انتخاب» هفته جاری با حضور کارشناسان و متخصصان در این زمینه برگزار خواهد شد.
هانی طبائی گفت: یکی از راهبردهای کلی برای مدیریت جدید شهری حرکت به سمت هوشمندسازی شهرها و استفاده هرچه مفیدتر از فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظارت، کنترل و عملیات شهری است.
وی با اشاره به همکاری دستگاه هایی از جمله استانداری، شهرداری و اپراتورها برای هوشمندسازی شهر قم، خاطرنشان کرد: در شهر هوشمند ابعاد مختلف از جمله مدیریت انرژی، حمل و نقل شهری، محیط زیست، مصرف آب، مباحث حاکمیتی و سیاست گذاری، حوزه بهداشت عمومی و اقتصاد وجود دارد.

وی افزود: در این مدل می توانیم اشیاء مختلفی که در داخل شهر باید نظارت و مدیریت شوند را از طریق سیستم های اطلاعاتی به هم پیوند بزنیم و مدیریت یکپارچه ای روی آن ها اعمال نماییم.

هانی طبائی اضافه کرد: به طور مثال می توانیم سامانه پارکینگ هوشمند در سطح شهر داشته باشیم و کل ظرفیت پارکینگ های دولتی، خصوصی و پارک حاشیه خیابان ها را در سطح شهر مدیریت کنیم و افراد را به راحتی به نزدیک ترین محل پارک هدایت کنیم و هزینه را کاهش دهیم.
به گفته وی، این فناوری می تواند در حوزه محیط زیست در کنترل ریزگردها و کاهش مصرف آب کمک بسزایی نماید.
وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم اگر بتوانیم هوشمندسازی را در سطح شهر انجام دهیم، هزینه های مردمی و عمومی کاهش یابد و در مقابل شهری پاک تر و منظم تر ایجاد شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات قم خاطرنشان کرد: زمانی که هوشمندسازی اجرایی شود، شهر با هزینه کمتری مدیریت و در نتیجه هزینه اجرای هوشمندسازی شهر نیز از محل صرفه جویی طرح های اجرا شده تامین می شود.
وی ادامه داد: برخی کشورهای اروپایی توانسته اند در حوزه آبیاری فضای سبز با هوشمندسازی سامانه آبیاری تا 50 درصد صرفه جویی اعمال نمایند.

وی مهمترین نکته برای موفقیت در این طرح را هم افزایی بین سازمان های مختلف درگیر مدیریت شهری عنوان و بیان کرد: طرح هوشمندسازی از صدها یا هزاران طرح خرد و کلان تشکیل می شود و انتهایی نمی توان برای آن در نظر گرفت.
هانی طبائی افزود: شهر هوشمند در دنیا فرآیند جدیدی است و کسی نمی تواند بگوید که شهری صد درصد هوشمند ساخته و کسانی هم که در این حوزه پیشرو هستند همچنان به انتهای راه نرسیده اند.
در حال حاضر سرعت اینترنت در استان قم، روی بستر فیبرنوری 50 مگابیت در ثانیه در منازل امکانپذیر است و در سازمان ها محدودیتی از نظر سرعت وجود ندارد.
سرعت اینترنت روی تلفن همراه بین 20 تا 30 مگابیت در ثانیه و در اینترنت ثابت نیز تا سرعت 16 مگابیت در ثانیه امکان پذیر می باشد.



انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcbgsb0.rhbazpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما