يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 64575
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
سرپرست شهرداری منطقه دو:

برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهرداری حول محور مساجد برگزار خواهد شد

قم نيوز : سرپرست شهرداری منطقه دو قم گفت: بخش عمده فعالیت های فرهنگی و دیدارهای مردمی شهرداری در سال گذشته با محوریت مساجد برگزار شد.
برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهرداری حول محور مساجد برگزار خواهد شد
برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهرداری حول محور مساجد برگزار خواهد شد
به گزارش قم نیوز رضا رحیمی با اعلام محوریت مساجد در فعالیتهای فرهنگی و ارتباطات مردمی شهرداری منطقه دو، بیان داشت: همواره مساجد محل تبادل نظرات و دیدگاهها و ارتباط گیری موثر و فارغ از روال اداری بوده و این اصل در سال گذشته در منطقه دو به صورت منظم و دوره ای برگزار شد که در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

سرپرست شهرداری منطقه دو با بیان اینکه اگر مساجد را پایگاهی برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی بدانیم، این نگاه بار معنویت را در انسان زنده نگه می‌دارد افزود: بسیاری از شهروندان مشکلات و نیازهای خود را در این دیدارها که با حضور هیات امنا، امام جماعت و مسئولین پایگاه‌های بسیج برگزار می گردد، مطرح می کنند و با توجه به حضور مسئولین واحدهای اداری و خدماتی شهرداری اطلاع رسانی و پیگیری می گردد.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به مسائل و مشکلات مردمی در مساجد، اظهار کرد: در صورتی که مساجد رونق یابند، قطعا می‌توان شاهد حل مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی بود.

رحیمی گفت: هر گاه مساجد را در فعالیتهای اجتماعی و مدیریت شهری یک اصل قرار دادیم، بی شک ثمرات مثبت آن را در اجرای پروژه‎ها، همدلی و همکاری شهروندان و سپری کردن مشکلات دیده ایم.

وی بررسی مشکلات محلات با حضور اعضای شورای شهر، معتمدین و بهره‌مندی از ظرفیت فعالان فرهنگی را از دیگر نتایج جلسات دیدار مردمی در مساجد عنوان کرد و بیان داشت: شناسایی فعالین محلات در حوزه های فرهنگی و پیگیری مسائل و مشکلات ساکنین در حوزه شهرداری، اقدامی است که به دنبال آن خواهیم بود و با تشکیل بانک اطلاعاتی نسبت به بهره برداری ظرفیت عظیم مردمی در اجرا و پیاده سازی اهداف و پروژه های شهری اقدام خواهیم نمود.

وی ارتباط چهره به چهره مسئولین با شهروندان را از مهمترین دلایل آرامش اداری و شهروندی دانست و گفت: وقتی شهروندان در مواجه به ادارات و نهادهای دولتی به راحتی بتوانند با مسئولین ارتباط برقرار کنند و در جلسات صمیمی به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود بپردازند، بسیاری از موانع حذف و ضمن توجیه شهروندان نسبت به اجرا یا عدم اجرای طرحهای شهری ، می‌توانیم از همدلی و همکاری حداکثری ساکنین در اجرا و پیاده سازی طرحها و پروژه ها بهره مند شویم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgnn93.ak9tu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما