چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 64673
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم:

شکرگزاری نعمت امنیت نیازمند قدردانی از شهدا و رزمندگان است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما از نعمت امنیت و آرامش برخورداریم و باید شکرگزار این نعمت باشیم و از شهدای مدافع حرم، رزمندگان و جانبازان که زمینه‌ساز این نعمت بودند قدردانی کنیم.
شکرگزاری نعمت امنیت نیازمند قدردانی از شهدا و رزمندگان است
شکرگزاری نعمت امنیت نیازمند قدردانی از شهدا و رزمندگان است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم عصر امروز قبل از آغاز آیین ترتیل‌خوانی قرآن حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) طی سخنانی با اشاره به داستان زندگی حضرت یوسف علیه السلام اظهار کرد: اینکه ایشان با جایگاهی متفاوت نزد خداوند متعال از عاقبت زندگی خود نگران بودند نشان از اهمیت توجه انسان به عاقبت‌بخیری خود است.

وی با بیان اینکه بر اساس آیه 21 سوره مبارکه رعد عاقلان نگران روز حساب هستند، اضافه کرد: این افراد نگران بدی حساب و کتاب روز قیامت هستند و معنای این بدی بر اساس روایات و احادیث این است که خداوند متعال دقیق محاسبه کند که در این صورت هیچ فردی از آتش جهنم نجات نمی‌یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان برخی از مردم به علت نداشتن قدرت پرداخت بدهی‌های خود در زندان هستند که امیدواریم طلبکاران از بدهکاران بگذرند یا به آن‌ها مهلت دهند تا از زندان‌ها آزاد شوند و بدهی خود را پرداخت کنند.

وی یادآور شد: خداوند متعال به ازای هر روز برای فرد طلبکار صدقه‌ای را ثبت می‌کند تا زمانی که طلب خود را دریافت کند، افرادی که در این دنیا به بندگان خداوند راحت بگیرند در روز قیامت نیز خداوند نسبت به آن‌ها راحت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌ابوالقاسم با بیان اینکه بر اساس آیه هفت سوره ابراهیم(ع) کفران نعمت از مهم‌ترین عوامل جهنمی شدن افراد است، مطرح کرد: اگر شاکر نعمت‌ها باشیم خداوند متعال به نعمت‌ها می‌افزاید و شکر حقیقی نیز این است که انسان بداند توان شکر نعمت‌های الهی را ندارند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس روایتی از امام رضا علیه‌السلام اگر فردی به واسطه‌های نعمت احترام نگذارد در حقیقت خداوند را احترام نکرده است، گفت: ما از نعمت امنیت و آرامش برخورداریم و باید شکرگزار این نعمت باشیم و از شهدای مدافع حرم، رزمندگان و جانبازان که زمینه‌ساز این نعمت بودند قدردانی کنیم.

این کارشناس قرآنی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه بر اساس آیه 22 سوره ابراهیم(ع) شیطان در وقت نیاز دوستان خود را تنها می‌گذارد، عنوان کرد: خداوند متعال صحنه‌ای از روز قیامت را به تصویر می‌کشد که در آن روز شیطان به انسان می‌گوید که تو وعده خداوند را گوش نداده و گوش به فرمان من بودی اما اکنون از من برای تو کاری ساخته نیست و من بر شرکی که تو ورزیدی کافر هستم.

وی از شیطان‌های جن و انس به‌عنوان بدترین دشمنان انسان نام برد و ادامه داد: این دشمنان در وقت نیاز به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند و دوستان خود را تنها می‌گذارند به همین علت نباید به شیطان و پیروان آن‌ها اعتماد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌ابوالقاسم با اشاره به آیه 41 سوره مبارکه ابراهیم(ع) تصریح کرد: طلب مغفرت برای خود، پدر، مادر و عموم مؤمنان در این آیه مورد تاکید قرار گرفته است؛ این آیه به دعای حضرت ابراهیم(ع) اختصاص دارد و از حضرت نوح نیز نقل شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmvdv.w6djeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما