چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : 64680
منبع : خبرگزاری تسنیم

حسادت سبب مشکلات زیادی برای انسان در دنیا می‌شود

قم نيوز : رئیس موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه حسادت یکی از موضوعاتی است که سبب مشکلات بسیار زیادی برای انسان می‌شود گفت: شخصی که حسادت می‌کند مدعی می‌شود که چرا شخص دیگر از نعمتی برخوردار است و وی محروم شده است و این موضوع سبب حسادت وی می‌شود.
حسادت سبب مشکلات زیادی برای انسان در دنیا می‌شود
حسادت سبب مشکلات زیادی برای انسان در دنیا می‌شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی شامگاه سه‌شنبه در جلسه درس اخلاق که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد اظهار داشت: نعمت‌های دنیا مورد حسادت واقع می‌شود، دوستان نزدیک انسان از دیدن نعمت‌هایی که به وی می‌رسد ناراحت می‌شوند اما در آخرت کسی به نعمت دیگران حسودی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه حسادت یکی از موضوعاتی است که سبب مشکلات بسیار زیادی برای انسان می‌شود افزود: شخصی که حسادت می‌کند مدعی می‌شود که چرا شخص دیگر از نعمتی برخوردار است و وی محروم شده است و این موضوع سبب حسادت وی می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بیانات امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه درباره دنیا ادامه داد: مردم نسبت به دنیا دو دسته هستند که یک گروه دنیا را شناختند و علاقه‌ای به آن ندارند و برخی دیگر نیز دلباخته لذت‌های دنیا هستند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: انسان باید خود را مورد آزمایش قرار دهد که از اینکه موضوعی که وی را به آخرت و آن عالم نزدیک می‌کند نظیر شهادت علاقه دارد که اگر این گونه باشد اهل سعادت است و در غیر این صورت اهل شقاوت و بدبختی است.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) به مرگ انس و علاقه داشت خاطرنشان کرد: امام علی(ع) قسم خورد این علاقه از انس فرزند شیرخوار به سینه مادرش بیشتر است، راز علاقه به مرگ این است که امیرالمؤمنین(ع) می‌داند در آن عالم چه خبر است و چه نعمت‌هایی وجود دارد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcdz909.yt0oj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما