پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : 64726
منبع : خبرگزاری فارس
معاون كميته امداد امام خمينی قم مطرح کرد

132 مددجوی کمیته امداد صاحبخانه شدند/پرداخت 12 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با مشارکت خیرین

قم نيوز : معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد امام خمينی قم گفت: در سال گذشته 132 مددجوی مستاجر کمیته امداد در استان صاحب منزل مسکونی شدند، در مجموع این کمیته به این افراد بابت خرید منازل مسکونی، پنج میلیارد تومان کمک بلاعوض کرد.
132 مددجوی کمیته امداد صاحبخانه شدند/پرداخت 12 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با مشارکت خیرین
132 مددجوی کمیته امداد صاحبخانه شدند/پرداخت 12 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با مشارکت خیرین
به گزارش قم نیوز کمیته امداد خمینی(ره) یکی از نهادهای حمایتی در کشور است که تعداد زیادی از مددجویان را در کشور و استان قم زیرپوشش خود دارد، حمایت کمیته امداد از مددجویان در ابعاد مختلف است.

کمیته امداد استان قم علاوه بر طرح‌هایی که در طول سال اجرا می کند، طرح‌های ویژه ای برای ماه مبارک رمضان دارد، جامعه هدف این طرح‌ها گروه‌های مختلف از جمله دانش آموزان، دانشجویان و زنان سرپرست خانوار هستند.

برای اطلاع از برنامه‌های کمیته امداد استان قم برای کمک به نیازمندان در ابعاد مختلف به گفت‌وگو با عباس جوشقانیان معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان قم پرداختیم.

 

* کمیته امداد استان قم چه حمایت‌هایی از مددجویان در بحث ازدواج دارد؟

در سال گذشته، 20 هزار و 703 خانوار را زیرپوشش کمیته امداد در استان قم داشتیم که بالغ بر 36 هزار مددجو می‌شدند، در سال 96 توانستیم که 847 ازدواج را در این کمیته ساماندهی کنیم، ساماندهی به معنای هم `مشاوره‌های پیش از ازدواج و هم مشاوره‌های پس از ازدواج و نیز حمایت‌های مادی است، هر یتیمی که در کمیته امداد ازدواج کند، تا سقف پنج میلیون تومان به او کمک بلاعوض اعطا شده است.

 

* آیا زنان سرپرست خانوار در استان قم برای ازدواج از کمیته امداد تسهیلاتی دریافت می‌کنند؟

 سال گذشته 108 زن مددجوی کمیته در استان قم که در گذشته طلاق گرفته یا همسرانشان فوت کرده بودند، با حمایت این نهاد دوباره ازدواج کردند و بابت این ازدواج مجدد علاوه بر مشاوره‌ها و آموزش‌های پیش از ازدواج، به آن‌ها کمک هزینه جهیزیه به مبلغ سه میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت شد، حمایت کمیته امداد از این زنان بلافاصله پس از ازدواج قطع نمی‌شود و تا یک دوره ای مثل 6 ماه تا یک سال که زندگی آن‌ها به ثبات برسد، حمایت کمیته امداد ادامه پیدا می‌کند، این کمیته برای اشتغال همسران جدید این زنان نیز برنامه ویژه دارد.

 

* کمیته امداد چه حمایت‌هایی از زنان سرپرست خانوار در قم دارد؟

دو هزار و 743 نفر از زنان سرپرست خانوار مددجوی کمیته امداد استان قم در سال گذشته مورد حمایت بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند و حق بیمه آن ماه به ماه پرداخت می‌شود تا این زنان سرپرست خانوار بعد از رسیدن به سن 55 سالگی، مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی شوند.

 

* کمیته امداد استان قم چه حمایت‌هایی در زمینه تحصیل و درمان مددجویان دارد؟

24 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان قم زیرپوشش بیمه درمان این کمیته هستند و در سال گذشته حدود 13 میلیارد تومان هزینه درمان این مددجویان شد، همچنین سه هزار و 718 دانش آموز مددجو هم در این استان مورد حمایت تحصیلی کمیته امداد قرار گرفتند و به آن‌ها کمک‌هزینه‌هایی برای تحصیل پرداخت شد.

537 دانشجو مددجو هم در سال گذشته از خدمات کمیته امداد بهره مند شدند، برای تحصیل دانش آموزان و دانشجویان در سال گذشته، یک میلیارد و 500 میلیون تومان توسط این کمیته هزینه شد.

 

* کمیته امداد استان قم چه عملکرد در زمینه اعطای وام‌های قرض الحسنه دارد؟

کمیته امداد استان قم در سال گذشته احیای سنت قرض الحسنه را در پیش گرفت، خیرین و مردم را به سپرده گذاری در صندوق قرض الحسنه ولایت تشویق می‌کنیم تا از این محل به مددجویان و نیازمندان، وام قرض الحسنه پرداخت شود، بابت سپرده گذاری در این صندوق سودی به خیرین داده نمی‌شود و همچنین هم مددجویان کمیته امداد بابت دریافت تسهیلات از صندوق قرض الحسنه ولایت سودی پرداخت نمی‌کنند. در سال 96، سه هزار و 791 مددجوی کمیته امداد در استان قم تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان از صندوق قرض الحسنه ولایت دریافت کردند.

 

* آیا کمیته امداد استان قم فکری برای حل مشکل مسکن و اشتغال مددجویان کرده است؟

در سال گذشته 132 مددجوی مستاجر کمیته امداد صاحب منزل مسکونی شدند، در مجموع این کمیته به این افراد بابت خرید منازل مسکونی، پنج میلیارد تومان کمک بلاعوض کرد.

در بحث اشتغال بیش از هزار و 500 شغل در سال گذشته برای مددجویان کمیته امداد در استان قم ایجاد شد.


* چه تعداد ایتام در استان قم مورد حمایت کمیته امداد هستند؟

هزار و 824 یتیم در سال گذشته مورد حمایت کمیته امداد در استان قم بودند و سرانه واریز مردم استان به این ایتام بالاترین سرانه در کشور است و استان قم در این زمینه رتبه نخست را در کشور دارد، در استان به حساب هر یتیم در سال 96 در هر ماه به صورت میانگین 346 هزار تومان از محل مشارکت خیرین، واریز شد. مشارکت مردم استان قم در کارهای خیر در بین استان‌ها، زبانزد است و مردم این استان اعتماد خوبی به کمیته امداد دارند.

 
* کمیته امداد استان قم چه طرح‌های ویژه ای برای ماه مبارک رمضان دارد؟

در ماه مبارک رمضان دولت یک سبد کالای ویژه ای برای همه مددجویان کمیته امداد در همه استان‌ها در نظر گرفته است، به غیر از آن هم در کمیته امداد استان قم یک بسته ویژه برای مددجویان از محل مشارکت‌های مردم و خیرین تعریف کردیم. به خانواده‌های یک تا دو نفره 100 هزار تومان، به خانواده‌های سه نفره و چهار نفره 150 هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر 200 هزار تومان وجه نقد می‌دهیم تا برای نیازهای ماه رمضان خرید کنند، این بسته ویژه تنها برای استان قم است و منابع مالی مورد نیاز برای تامین آن حدود 2.5 میلیارد تومان است.

در ماه مبارک رمضان به دنبال اجرای طرح‌هایی همچون طرح آزادی زندانیان نیازمند و طرح محسنین در استان قم هستیم، در طرح محسنین کودکانی که سرپرست آن‌ها بیمار است یا مشکلات خاصی دارد، مورد حمایت خیرین قرار می‌گیرند، همچنین طرح اطعام و طرح اکرام در ماه رمضان در استان قم سال جاری قوی تر از گذشته اجرا می‌شود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcepf8p.jh8ewi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما