پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : 64732
منبع : خبرگزاری تسنیم

دنیا انسان را فریب می‌دهد و از آخرت غافل می‌کند

قم نيوز : رئیس موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به حدیثی از اهل بیت(ع) گفت: دنیا فریب می‌دهد و ضرر می‌زند و می‌گذرد و انسان توسط دنیا فریب می‌خورد و آسیب می‌بیند.
دنیا انسان را فریب می‌دهد و از آخرت غافل می‌کند
دنیا انسان را فریب می‌دهد و از آخرت غافل می‌کند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی شامگاه چهارشنبه در جلسه درس اخلاق که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد اظهار داشت: اینکه اهل دنیا به دنیا علاقه دارند نباید فریب خورد و از آخرت غافل شد.

وی افزود: مردم دنیا همانند کاروان‌هایی هستند که برخی از آن‌ها می‌دانند به کجا می‌روند و هدف دارند و برخی دیگر متوجه نیستند و بدبخت می‌شوند.

رئیس موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به تعبیر امیرالمؤمنین(ع) درباره اهل دنیا تصریح کرد: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه فرمود اهل دنیا قافله‌ای هستند که آن‌ها را حرکت دادند اما هنگام حرکت در خواب بودند و از اینکه کجا می‌روند بی‌خبر هستند و هدفی ندارند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: باید این موضوع را بدانیم که از کدام دسته هستیم و هدف از زندگی را چه می‌دانیم و اینکه به کجا می‌رویم یا غافل هستیم و بی‌هدف در حال حرکت هستیم.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به حدیثی از اهل بیت(ع) بیان کرد: دنیا فریب می‌دهد و ضرر می‌زند و می‌گذرد، انسان توسط دنیا فریب می‌خورد و آسیب می‌بیند، انسان فریب دنیا را می‌خورد و دنیا مقصر نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: دنیا خانه خوبی است البته برای کسی که آن را خانه نداند، روزی فرا می‌رسد افرادی به وسیله این دنیا سعادتمند می‌شوند که این افراد کسانی هستند که نصیحت دنیا را گوش دادند و از آن فرار کردند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcb5zb0.rhbafpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما