پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : 64739
منبع : خبرگزاری ايرنا

یک میلیون و 260 هزار اتصال اینترنت در قم فعال است

قم نيوز : مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات قم گفت: یک میلیون و 260 هزار اتصال اینترنت ثابت و همراه در این استان فعال است و نسبت به جمعیت و استفاده برخی افراد از اشتراک های 2 یا سه گانه، ضریب نفود اینترنت 98 درصد می باشد.
یک میلیون و 260 هزار اتصال اینترنت در قم فعال است
یک میلیون و 260 هزار اتصال اینترنت در قم فعال است
به گزارش قم نیوز سید حسن هانی طبائی روز پنجشنبه افزود: قم از لحاظ ضریب نفوذ اینترنت، رتبه چهارم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، شرکت مخابرات قم حدود 127 هزار ظرفیت نصب شده اینترنت ثابت دارد که از این تعداد 102 هزار اتصال فعال است.
وی اضافه کرد: سایر شرکت های خدمات اینترنت نیز حدود 105 هزار ظرفیت اتصال اینترنت ثابت در قم ایجاد کرده اند که تقریبا 93 هزار اتصال فعال است.

وی اظهار کرد: در مجموع حدود 232 هزار اتصال اینترنت پرسرعت ثابت(با سیم) در استان قم نصب شده است که از این تعداد، 195 هزار اتصال فعال است.

هانی طبائی گفت: شرکت مخابرات از سال گذشته طرح اینترنت روی فیبر نوری را به اجرا گذاشته و تاکنون حدود 30 هزار ظرفیت در این حوزه ایجاد شده است.

وی با بیان این که هم اکنون حدود 6 هزار اتصال روی فیبر نوری برقرار است، ابراز امیدواری کرد: در سال های آینده عمده ارتباطات اینترنت روی بستر فیبر نوری منتقل شود، زیرا این بستر سرعتی به مراتب بالاتر و کیفیتی بهتر از سیم های مسی سنتی دارد.
وی به تعداد مشترکان اینترنت همراه در قم اشاره و بیان کرد: شرکت همراه اول 830 هزار مشترک، ایرانسل 193 هزار مشترک و رایتل 42 هزار مشترک اینترنت همراه در این استان دارد.

به گفته مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات قم، یک میلیون و 65 هزار اینترنت همراه در استان فعال است.
وی با بیان این که سرعت اینترنت با توجه به بسترها متفاوت است، گفت: سرعت اینترنت روی بستر فیبر نوری 50 مگابیت در ثانیه در منازل ارائه می شود و در سازمان ها محدودیتی از نظر سرعت وجود ندارد.

هانی طبائی اضافه کرد: سرعت اینترنت روی تلفن همراه نیز بستگی به زمان اتصال، بین 20 تا 30 مگابیت در ثانیه در اختیار است.

انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdci3yaq.t1a5p2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما