جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۴۷
کد مطلب : 64770
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون فرهنگی اوقاف قم:

6 هزار افطاری ساده در بقاع امامزادگان قم توزیع می شود

قم نيوز : معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به استقبال گسترده مردم روزه دار قم از طرح ضیافت الهی و افطاری ساده در بقاع متبرک امامزادگان گفت: هر شب در ماه مبارک رمضان، 6 هزار افطاری ساده در 19 بقاع امامزادگان استان توزیع می شود.
6 هزار افطاری ساده در بقاع امامزادگان قم توزیع می شود
6 هزار افطاری ساده در بقاع امامزادگان قم توزیع می شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام یوسف احمدی عصر پنجشنبه افزود: در ماه مبارک رمضان امسال برنامه ضیافت الهی در 22 بقعه، ترتیل خوانی در 19 بقعه، محفل انس با قرآن در هشت بقعه و طرح افطاری ساده در 19 بقعه در حال اجراست.
وی با بیان این که استان قم از جمله پیشگامان اجرای طرح افطاری ساده در کشور است گفت: در 19 بقعه ای که مراسم ترتیل خوانی اجرا می شود پس از نماز مغرب و عشا سفره های افطاری ساده شامل خرما، شیر، سبزی، نان و پنیر توزیع می شود، ضمن این که در طول هفته نیز 2 تا 3 مرتبه وعده غذایی گرم در میان زائران و روزه داران توزیع می شود.

معاون اوقاف قم، استقبال مردم از این طرح را بسیار خوب دانست و ادامه داد: این طرح که بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب از چند سال گذشته در کشور آغاز شده است با مشارکت گسترده مردمی در طول ماه رمضان در حال اجراست.
وی هدف از برگزاری طرح افطاری ساده را اتحاد و همچنین پرهیز از تشریفات در افطاری ها دانست و افزود: مشارکت گسترده و اهدای نذورات مردم روزه دار قم در این طرح موجب شده تا ظرفیت افطاری برخی بقاع امامزادگان استان 2 تا 3 برابر تعداد برنامه ریزی شده افزایش یابد.

احمدی همچنین با اشاره به رشد چشمگیر استقبال مردم از ترتیل خوانی قرآن در بقاع متبرک امامزادگان قم گفت: این استقبال قابل مقایسه با سال گذشته نیست.
وی تصریح کرد: پاسخگویی به شبهه های دینی و مباحث احکام روزه داری، مشاوره، ترویج فرهنگ وقف، عفاف و حجاب و نیز کودک و نوجوان از جمله اقدام های فرهنگی در بقاع متبرک امامزادگان در طول ماه مبارک رمضان است.


انتهای پیام /*138
https://qomnews.ir/vdcdz509.yt0o56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما