جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : 64781
منبع : خبرگزاری فارس

امام جمعه قم: ملت در روز قدس نشان می دهند فریاد «مرگ بر آمریکا» خاموش شدنی نیست

قم نيوز : امام جمه قم باور به پیشتازی انقلاب اسلامی و سردادن فریاد شجاعانه در برابر ظالمان را مورد توجه قرار داد و گفت: ملت در روز قدس نشان خواهد داد که در کنار رهبری استوار ایستاده است و فریاد مرگ بر آمریکا هرگز خاموش شدنی نیست.
ملت در روز قدس نشان می دهند فریاد «مرگ بر آمریکا» خاموش شدنی نیست/ پرونده‌های نقض حقوق بشر آمریکا و اسرائیل در عرصه بین الملل پیگیری شود
ملت در روز قدس نشان می دهند فریاد «مرگ بر آمریکا» خاموش شدنی نیست/ پرونده‌های نقض حقوق بشر آمریکا و اسرائیل در عرصه بین الملل پیگیری شود
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار کرد: 200 روایت درباره انتخاب همسر و گزینش شریک زندگی نقل شده است و این روایات غیر از روایاتی است که اهل سنت در مجامع روایی خود نقل کرده اند.

وی با اشاره به اینکه رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار راهنمایی‌ها را در مسئله انتخاب همسر داشته اند، گفت: فرد با انتخاب همسر، شریک و همراه زندگی خود را انتخاب می‌کند و این انتخاب در زندگی معنوی انسان تاثیرگذار است.

امام جمعه قم با بیان اینکه همسر خوب و بد، آینده خوب یا بد شخص را رقم می‌زند، بیان کرد: در انتخاب همسر اسلام فلسفه و فرهنگ خاصی را تعقیب می‌کند و باید خانواده‌ها و جوانان نسبت به این مسئله اهتمام لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه ازدواج باید آسان و به دور از تشریفات شکل گیرد و پایه زندگی بر اساس مسائل ایمانی و اخلاقی استوار شود، افزود: همه روایات تاکید دارد که مبادا ازدواج‌ها بر مبانی ارزش‌های مادی استقرار پیدا کند و استوار شود.

اعرافی با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر گفت: شب قدر قلب ماه رمضان است و رمضان قلب سال است و این ماه بر زندگی انسان‌های متقی نور افکن است.

وی با بیان اینکه شب‌های قدر را باید با قلب‌های پاک درک کرد، یادآور شد: ما در مسابقه بزرگ رمضان به روزهای پایانی و شب‌های قدر نزدیک می‌شویم و همه باید تلاش کنیم تقوا را در شب‌های قدر به دست آوریم و این امر نیاز به خودسازی و تاملات درونی دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی(ره) یادآور شد: قم افتخار آن را دارد که حوزه را شکل داد و در دامن حوزه عالمان و مراجع بزرگ پرورش یافتند و در میان آنها امام خمینی مانند خورشیدی درخشید و این افتخار قم قهرمان است که مهد پرورش انسان‌های بزرگ شد و مردم شریف قم نیز در 15 خرداد 42 آن افتخار جهانی را در کارنامه خود ثبت کردند.

وی هفته اکرام یتیمان و نیازمندان را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: کمیته امداد در کنار موسسات خیریه، بهزیستی و مردم خیر خدمات خوبی را ارائه داده است که از جمله خدمات این است که در سال 96، 90 میلیارد تومان توسط کمیته امداد برای نیازمندان هزینه شده است و مردم قم 40 میلیارد تومان را در  اختیار این نهاد قرار دادند.

اعرافی خودکفایی و اشتغال مددجویان را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: 132 واحد مسکونی برای مددجویان در سال 96 خریداری شده است.

وی در ادامه به شرایط جدید کشور اشاره کرد و گفت: طرحی که امروز برای مهار انقلاب اسلامی ایران در دست انجام است، طرح مدون آمریکایی‌هاست که در چند محور دنبال می‌شود و مهمترین محور آن جنگ تمام عیار اقتصادی است.

امام جمعه قم تاکید کرد: افزایش هزینه‌ها، گرانی اجناس و... نقشه طراحی شده‌ای است که آمریکایی‌ها به صراحت اعلام می‌کنند که دنبال آن هستند و هدف آنها این است که به دلیل سخت شدن زندگی مردم در برابر نظام بایستند.

وی با اشاره به اینکه رهبری در دیدار مسوؤلان نظام تضعیف مولفه‌های قدرت مردم و انقلاب اسلامی را تبیین کردند، گفت: تضعیف وحدت مردم و اعتماد مردم به نظام اسلامی، کاهش نفوذ منطقه ای و بین المللی از جمله اهداف دشمنان است.

اعرافی با بیان اینکه همه ابزارها را به کار گرفته اند که قدرت منطقه ای ایران را کاهش دهند، گفت: صنایع دفاعی ما که بازدارنده است را هدف گیری کرده‌اند؛ واضح است که برجام فقط انرژی هسته ای را هدف نگرفته است بلکه به دنبال این هستند که همه ارکان قدرت ما را از میان بردارند.

وی با اشاره به اینکه ملت باید بداند که وسط کارزاری بزرگ است، تصریح کرد: آنها می‌خواهند عناصر قدرت را از میان بردارند و ما باید وحدت و هم افزایی را زیرسایه ولایت فقیه افزایش دهیم.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه ملت بزرگ ایران دین و دنیای خود را با رشادت حفظ کرده است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی امری است که باید در صدر برنامه‌ها قرار گیرد؛ با اهتمام بیشتر مسؤولان می‌توان بسیاری از گره‌ها را باز کرد. در شرایط کنونی به عزم جدی‌تری نیاز است و ملت این مسئله را از دولتمردان و مسؤولان مطالبه می‌کنند.

اعرافی با بیان اینکه در مذاکرات باید هوشمندانه حرکت کرده و اقتدار خود را به رخ دنیا بکشیم، تاکید کرد: به فضل الهی این ملت بر همه توطئه‌ها غلبه خواهد کرد.

وی باور به پیشتازی انقلاب اسلامی و سردادن فریاد شجاعانه در برابر ظالمان را مورد توجه قرار داد و گفت: ملت در روز قدس نشان خواهد داد که در کنار رهبری استوار ایستاده است و فریاد مرگ بر آمریکا هرگز خاموش شدنی نیست.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه ان شالله اسرائیل نیز در آینده نابود خواهد شد، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در برابر همه دشمنان و اسرائیل غاصب فریاد مرگ بر اسرائیل سر خواهد دارد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در کنار تبیین شرایط برای ادامه مذاکرات بر این نکته تاکید کردند که باید از موضع انفعال بیرون آمده و قاطعانه پرونده‌های نقض حقوق بشر آمریکا و اسرائیل را دنبال کنیم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfyedv.w6djcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما