يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : 64858
منبع : ا
آیت الله غروی تصریح کرد:

مردمی بودن رهبری، عامل اعتلای انقلاب اسلامی

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وحدت کلمه بین مردم و مسئولین، نظام مردم سالاری و مردمی بودن رهبر انقلاب اسلامی از عوامل مهم در حرکت و اعتلای انقلاب اسلامی است.
مردمی بودن رهبری، عامل اعتلای انقلاب اسلامی
مردمی بودن رهبری، عامل اعتلای انقلاب اسلامی
به گزارش قم نیوز سید محمد غروی  ضمن برشمردن عوامل رسیدن انقلاب اسلامی به 40 سالگی، عنوان کرد: اولین عامل را می توان این دانست که اکثر مردم به اسلام تعهد دارند، این نظام را نظام اسلامی می دانند، از این رو خود را ملزم به حمایت از نظام دانسته و مشکلات آن را قبول می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عامل دیگر، رهبری نظام است، امام خمینی به عنوان رهبر انقلاب و نظام، مرجعی بی بدیل، زاهد و خودساخته بودند و هیچ چیز را برای خود نمی خواستند، و اعتمادی که به مردم داشت، در طول قدرت و اعتماد به خداوند بود؛ بعد از امام خمینی(ره) شخصی برای رهبری نظام و انقلاب انتخاب شد که هم مورد اعتماد امام و هم دارای شرایط رهبری بود. رهبری نظام در به انحراف نرفتن انقلاب نقش بسیار مهمی داشت.

وی تصریح کرد: عامل دیگر وحدت کلمه بین مردم و مسئولین است که نقش بسیار مهمی در این مسئله دارد و عملا خود را در حضورهای سیاسی و اجتماعی مردم نشان میدهد، لذا اگر خللی در این وحدت کلمه ایجاد شود باعث خوشحالی و امیدواری دشمنان داخلی و خارجی است.

عضو شورای عالی حوزه های سراسر کشورادامه داد: عامل دیگر این بود که رهبران به قدرت‌ها اعتماد نکردند بلکه به قدرت و توان داخلی تکیه کردند، و برای کسب استقلال در زمینه های سیاسی، نظامی و اقتصادی تلاش‌های فراوانی انجام دادند.

آیت الله غروی ضمن اشاره به دلسپردگی مردم به ارزش های دینی، گفت: مردم برای حفظ نظام و دین تمام همت خود را به کار بستند ولو اینکه جانشان در خطر بیافتد و حتی در این راه حاضر شدند از جان خود بگذرند و می توان نمود این مسئله را در مبارزات پیش از انقلاب و دوران دفاع مقدس مشاهده کرد.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالاری و مبتنی به رای و نظر مردم بود و هست، و قطعا رای مردم در نظام تاثیر دارد و این موضوع و حضور مردم در تصمیم گیری‌ها از عوامل مهمی در حفظ و اعتلای انقلاب اسلامی بوده است.

آیت الله غروی در آخر با تاکید به نقش رهبری در پیشبرد انقلاب اسلامی گفت: مسلما ساده زیستی رهبران انقلاب و درک درد مستضعفان از جانب ایشان، در جذب و حمایت مردم از انقلاب و نظام تاثیرگذار بوده است؛ لذا دشمن با درک این موضوع سعی در خدشه دار کردن این اعتبار دارد.   

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcaaani.49nym15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما