چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : 64905
منبع : خبرگزاری فارس
حجت الاسلام رئیسی در مراسم شب قدر حرم حضرت معصومه(س):

سخنان اخیر رهبری راهبردها را بر همگان مشخص کرد

قم نيوز : تولیت آستان قدس رضوی گفت: سخنانی که مقام معظم رهبری در روزهای اخیر مطرح کردند نشان می‌دهد امروز میدان، میدان عمل مسؤولان و کسانی است که دست اندرکار هستند و برای ما راهبردها مشخص است.
سخنان اخیر رهبری راهبردها را بر همگان مشخص کرد/آمریکا به دنبال حل مسئله فلسطین در صحرای سینا است
سخنان اخیر رهبری راهبردها را بر همگان مشخص کرد/آمریکا به دنبال حل مسئله فلسطین در صحرای سینا است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه حقیقت بندگی در این است که انسان به مقام ربانی نائل شود، اظهار کرد: امت پیامبر در شب قدر می‌توانند ره صدساله را یک شبه طی کنند و خداوند متعال این تفضل را در چنین شبی به امت پیامبر ارزانی داشته است.

وی بیان کرد: اگر قرار بود که در شب قدر سرنوشت ما رقم زده شود و خود ما دراین مسیر نقشی نداشته باشیم، در شب قدر به شب زنده داری و قرآن به سر گرفتن و نام اولیا الهی را بر زبان جاری کردن دعوت نمی‌شدیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه انسان به برکت نام حضرت علی(ع) برای خودش جایگاهی ایجاد کرده و دعاهای خود را به اجابت نزدیکتر می‌کند افزود: خداوند را شاکریم که با نام امیرالمومنین از کودکی آشنا شده و در خانواده‌هایی پرورش یافته‌ایم که عشق به علی(ع) در آن موجب می‌زند.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) آمد تا انسان را در نقطه کمال تعالی و رشد قرار دهد، ادامه داد: این انسان علی(ع) را نشناخت و چه ظلم‌ها که بر او روا داشت؛ در چنین شبی شناخت امیرالمومنین برای ما سوگواران از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیسی با بیان اینکه بهترین سخن در شب شهادت پیشوای نخست شیعیان این است که ببینیم ایشان چه خواسته ای از ما داشته‌اند، اظهار کرد: این مسئله می‌تواند لیله القدر ما را به نیکی رقم بزند.

وی با بیان اینکه تقوای فردی، اجتماعی و سیاسی و در همه امور خدا را در نظر داشتن از نکات مورد تاکید امام علی(ع) است، بیان کرد: اگر دنیا به هر جهتی به شما رو کرد، مبادا دنیا محور شوید و متاثر از دنیا و مظاهر آن شوید؛ امام علی(ع) تاکید داشتند که به حق سخن گفته و حرف حق بر زبان جاری شود.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: توجه به مظلومان وظیفه و ماموریت ما و سفارش امام علی است و قبل از درج شدن در قانون اساسی، راهبردی است که حضرت علی(ع) برای بشریت تبیین کردند. امروز توجه به فلسطین و قدس که امام(ره) فرمود که قدس مسئله اول جهان اسلام است در سیاست‌های جمهوری اسلامی نیز مسئله اول بوده است.

وی اضافه کرد: صهیونیست‌ها می‌خواستند که این مسئله را به حاشیه رانده و قتل، غارت و کشتار را در جهان اسلام به راه انداختند و امروز هم آمریکایی‌ها تصمیم دارند که مسئله فلسطین را در صحرای سینا حل کرده و جریان 5 میلیون آواره فلسطین را اینگونه حل کنند.

رئیسی خاطرنشان کرد: نه نقشه روسای جمهوری قبلی آمریکا کارساز بود و نه نقشه کنونی که توسط رئیس جمهوری آمریکا کشیده می‌شود به جایی می‌رسد و موضوع فلسطین فقط با بازگرداندن حق مردم این کشور قابل حل است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه برخی در ذهن و سخنشان این است وقتی کسی گفت حزب اللهی هستم یعنی نظم، قانون و توجه به چارچوب‌ها در ذهن او نیست ولی چنین مسئله ای تبلیغاتی غلط است بیان کرد: در سلوک نیروهای حزب اللهی توجه به نظم، قانون و ارزش‌های انقلاب موجب می‌زند.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) در آخرین لحظات عمر به فکر ایتام بودند خاطرنشان کرد: ایشان بر اکرام ایتام و توجه جامعه به نیازمندان تاکید داشتند.

رئیسی با اشاره به اینکه زندگی امیرالمومنین به چند قسمت تقسیم شده است، اظهار کرد: از ضربت خوردن تا شهادت حضرت علی(ع) را یکی از دوره‌های زندگی ایشان معرفی می‌کنند و مهمترین دلیل آن وصایای مهم حضرت علی به بشریت است که دستور سبک زندگی برای ما است.

وی با اشاره به تاکید حضرت علی(ع) در خصوص توجه به قرآن کریم گفت: امروز شاهد توجه به قرآن کریم هستیم و رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به این مسئله تاکید بسیاری داشته اند و در ماه مبارک رمضان این مجالس پررونق است ولی این برنامه‌ها نباید به این ماه محدود شود؛ قرآن ملجا و پناهگاه است و جوانان حافظ قرآن فراوان هستند و باید این حرکت هر روز رونق بیشتری در جامعه داشته باشد.

رئیسی با تاکید بر اینکه جهاد با مال، انفس و لسان سفارش پیشوای نخست شیعیان است، اظهار کرد: حرکت مردم قم در روز قدس نمونه خواهد بود و خروش علیه دشمنان و توجه به مظلومان جهاد با انفس است.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از دیگر سفارشات امام علی(ع) است، گفت: ایشان فرمودند اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردید شاهد تسلط بدان بر جامعه باشید؛ رمز اینکه بدان بر جامعه مسلط نشوند آن است که انسان امر به خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید تصمیم بگیریم که جامعه ما مملو از چهار اصل قرآن، نماز، توجه به نیازمندان و امر به معروف و نهی از منکر باشد؛ هر جا که کاستی هست با این سخنان و آموزه‌ها فاصله گرفته و با خط امام و رهبری زاویه گرفتیم و با چالش روبه رو شده‌ایم.

وی با بیان اینکه هر کجا که موفقیت داشته ایم در پرتو توجه به آموزه‌های امام و رهبری بوده است و هرکجا که مشکل داشته و داریم برای این زاویه‌هاست تصریح کرد: سخنانی که مقام معظم رهبری در روزهای اخیر مطرح کردند نشان می‌دهد امروز میدان، میدان عمل مسؤولان و کسانی است که دست اندرکار هستند و برای ما راهبردها مشخص است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdkn09.yt0oz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما