پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب : 64921
منبع : خبرگزاری تسنیم

برخی تعبد در برابر غرب را با جان و دل می‌پذیرند؛ اجرای سند ۲۰۳۰ در گوشه و کنار کشور توسط عده‌ای

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که سند ۲۰۳۰ را پس از یک سال از نهیب رهبر معظم انقلاب در گوشه و کنار کشور به اجرا می‌گذارند عذاب خوار کننده ای خواهند داشت.
برخی تعبد در برابر غرب را با جان و دل می‌پذیرند؛ اجرای سند ۲۰۳۰ در گوشه و کنار کشور توسط عده‌ای
برخی تعبد در برابر غرب را با جان و دل می‌پذیرند؛ اجرای سند ۲۰۳۰ در گوشه و کنار کشور توسط عده‌ای
به گزارش قم نیوز  حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی در مراسم جزءخوانی قرآن کریم که در شبستان حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به آیه 6 سوره لقمان اظهار داشت: کسانی که همه تلاششان تهیه و برگزاری مجالس لهو و لعب است گرفتار عذاب الهی می‌شوند.

وی افزود: روزنامه‌ها و سایت و برنامه‌های ماهواره ای که محتوای نامناسب در اختیار مردم قرار می‌دهند گرفتار عذاب خوارکننده ای می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) بیان کرد: خانه ای که در آن خانه غنا گذاشته ‌شود اهل خانه از مرگ ناگهانی در امان نیستند و دعای آن‌ها مستجاب نمی‌شود و فرشتگان به آن خانه نمی‌روند.

استاد حوزه علمیه با قرائت حدیثی از امام باقر (ع) ادامه داد: هرکسی به سخن گوینده ای گوش دهد در برابر وی خاضع شده است و اگر آن سخن گو سخن خدا را بگوید شنونده بنده خدا شده و اگر سخن گو سخن شیطان را بگوید آن سخن گو بنده شیطان شده است.

مفسر قرآن کریم عنوان کرد: امروز شیطان اکبر آمریکا و غرب مادی گراست، کسانی که از استماع سخنان اهل بیت (ع) مردم را باز می‌دارند خودشان پایبند و برده سخنان ابلیس و ابلیس صفتان هستند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمود برخی افراد تعبد در برابر خدا را قبول نمی‌کنند اما تعبد در برابر غرب را با جان و دل می‌پذیرند، کسانی که سند 2030 را پس از یک سال از نهیب رهبر معظم انقلاب در گوشه و کنار کشور به اجرا می‌گذارند عذاب خوار کننده ای خواهند داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه 34 سوره لقمان گفت: 5 علم منحصر به خداوند است که یکی از این علوم محل مرگ انسان‌ها است که کسی نمی‌داند محل مرگش کجاست، سیدالشهدا (ع) از مکان شهادت خود اطلاع داشت که این علم را از خدا گرفته بود.

حاج ابوالقاسم با اشاره به آیه 11 سوره سجده گفت: مأمور قبض روح شما انسان‌ها ملک الموت است، از امام صادق (ع) پرسیده شد که ملک الموت چگونه می‌تواند در یک لحظه کسی که در شرق عالم وغرب عالم است را قبض روح کند که امام صادق (ع) فرمودند ملک الموت گفت دنیا نزد من نظیر کاسه آبی نزد شماست و هیچ خانه ای در عالم نیست مگر اینکه من روزی پنج مرتبه به خانه سرمیزنم، رسول خدا فرمودند که ملک الموت به هنگام نماز به خانه‌ها سرمی زند و اگر ببیند که هنگام نماز اهل خانه به تکاپو افتادند هنگام مرگ شهادتین را به راحتی می گویند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام صادق (ع) فرمودند هر عملی پاداشی دارد، ادامه داد: پاداش عمل صالح در قرآن ذکر شده اما خداوند پاداش شب زنده داری را به دلیل عظمت آن نگفته است، امام صادق (ع) فرمود خداوند بهشتی دارد که هر روز صبح به بهشت می‌گوید عطر و بوی خوش خود را افزون کند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: پیامبر (ص) به امام علی (ع) فرمود ای علی چند ویژگی را رعایت کن که یکی از آن‌ها نماز شب است، برای نماز شب حدود 75 ثمره گفته شده که چهره را نورانی، اخلاق را خوب، انسان را خوش بو، روزی را افزایش می‌دهد و سبب رفع غصه می‌شود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcb89b0.rhba5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما