قم نيوز : مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: وجود رهبر معظم انقلاب مهمترین نقطه قوت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است که باید ما توجه کنیم که در تمام پشرفت های انقلاب، نقطه قوت، خود ایشان هستند.
مرتضی نجفی قدسی در ضیافت افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی (ره)
مرتضی نجفی قدسی در ضیافت افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی (ره)
به گزارش قم نیوز مرتضی نجفی قدسی، مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) شامگاه چهارشنبه 16 خردادماه در سومین مراسم ضیافت افطاری این دارالقرآن که با حضور مرجع عالیقدر تقلید حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی، اعضای جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه، اساتید حوزوی و حافظان قرآن برگزار شد، با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل، گفت: بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل، سخنان و نکات بسیار مهمی بود که ان شاء الله یک ورق جدید در انقلاب ایجاد خواهد کرد و وضع کشور را از موضع انفعال خارج می کند.

نکته ای از سخنان مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال امام راحل
وی با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در این سخنرانی، اظهار کرد: در این بیانات رهبر معظم انقلاب دستورات صریحی دادند و اشارات بسیار روشنی کردند و فرمودند: « دشمن در صدد است نقاط قوت نظام اسلامی و عناصر اقتدار ملی را به نقاط ضعف و چالش برانگیز تبدیل کند، تا ملت ایران نسبت به این نقاط قوت بدبین و دل سرد شود». معظم له در سخنانشان برای این مطلب و نقاط قوت نظام به پیشرفت های هسته ای، توانایی های موشکی و عدالت خواهی بین المللی و دفاع از ملت های مظلوم، به عنوان سه نقطه قوت نظام اشاره فرمودند.

شخص رهبر معظم انقلاب مهمترین نقطه قوت و اقتدار نظام
نجفی قدسی به مهمترین نقطه قوت نظام که در بیانات رهبر انقلاب اسلامی نیامده اشاره کرد و گفت: چیزی که از همه این ها مهم تر است و در بیانات رهبر انقلاب اسلامی ذکر نشد و ایشان هم از این جهت که خودستایی می شود اشاره به این موضوع نکردند، وجود شخص مقام معظم رهبری به عنوان رهبر انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: ما باید توجه به این نکته داشته باشیم که از همه اینها مهمترآن چیزی که قوت نظام اسلامی و عنصر اصلی اقتدار ملی کشور ما محسوب می شود خود شخص مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است.

رهبری خردمندانه رهبر انقلاب در این 30 سال
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی به مدیریت خردمندانه مقام معظم رهبری در این 30 سال اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با رهبری های خردمندانه خود در طول این سی سال کشتی انقلاب را در این دریای متلاطم حفظ کردند و نگذاشتند در این سی سال به این کشور تجاوزی بشود.
وی افزود: ایشان هشتاد میلیون نفوس را در اینجا حفظ کردند، اداره کردند و مدیریت نمودند. در اصل باید گفت که رهبری معظم، منطقه را اداره کردند و جلوی خیلی از شرارت ها در منطقه را هم گرفتند و این نقطه قوت، نعمت بسیار بزرگی است که تمام این پیشرفت ها مرهون این نقطه قوت است.
نجفی قدسی خاطر نشان کرد: اگر این نقطه قوت را که همه آن مسائل هم بر آن مترتب است، اگر خدایی نکرده نداشته باشیم، تمام این پیشرفت ها حاصل نخواهد شد و از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب در تلاش هستند تمام این نقاط قوت را از چنگ ما خارج کنند، اما آن کسی که هوشیارانه پای کار ایستاده و ما را از ترفندهای دشمنان بیدار می کند شخصی جزء رهبر بیدار، رهبر خردمند، رهبر پارسا و متقی ما نیست که مجمع فضائل و کرامات هستند، و اینها که می گوییم شعار نیست و بسیاری از بزرگان که دارای کمالات بسیار زیادی می باشند واقفند که ایشان خیر الموجودین هستند.

نظر مرحوم استاد پرورش درباره رهبر معظم انقلاب
این شاگرد مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش ( وزیر اسبق آموزش پروش) به نظر استاد پرورش درباره رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: استاد عزیز بنده مرحوم جناب آقای پرورش شش سال عضو شورای عالی دفاع بود و در همان زمان جنگ مقام معظم رهبری هم نماینده امام در این شورا بودند.
نجفی قدسی افزود: از جمله ویژگی های استاد پرورش این بود که ایشان اصلا اهل تملق نبود و خودشان هم می گفتند شما می دانید من اهل تملق نیستم و تملق احدی جزء پروردگار در قاموس من نیست، اما من شش سال از نزدیک با آیت الله خامنه ای سر و کار و ارتباط داشتم، خدا شاهد است دو روز ایشان یکسان نبود و دیدم هر روز از روز قبل بهتر و نورانی تر بود.
وی خاطر نشان کرد: شما کجا یک چنین شخصیتی را پیدا می کنید که دو روزش یکسان نباشد و روز به روز از روز قبل بهتر باشد و این همان فرمایش امیرالمومنین(ع) است که مومن نباید دو روزش یکسان باشد.

نجفی قدسی گفت: ما الحمدالله مفتخر هستیم بعد از امام راحل، زمام کشور به دست یک چنین رهبری افتاده است و این نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی است و این موضوع را هم که ایشان بیان نمی کنند ما وظیفه داریم بگوییم و متوجه این نعمت هم باشیم.

هجمه های دشمن در آستانه چهلیمن سال انقلاب و لزوم اتحاد و همدلی
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با طرح این پرسش که حالا مگر در این مورد شکی هست؟ گفت: نکته ای که هست این است که ما اکنون در چهلمین سال انقلاب اسلامی مورد  هجمه های زیاد دشمن قرار گرفته ایم و می بینیم که در فضای مجازی چه توهین ها می کنند و می خواهند رهبری را از عظمت و ابهت بیندازند.

وی ادامه داد: ما باید رهبرمان همچنان در آن افق عظمت باشد و ملت ما هم باید در پشت سر رهبری یک پارچه متحد باشند، همانطور که امام راحل  فرمودند: « اگر می خواهید به کشور آسیبی نرسد پیرو ولایت فقیه باشید».
نجفی قدسی با توصیه به اتحاد و همدلی اظهار کرد: اگر این اتحاد و همدلی حفظ شود، صد سال دیگر هم استکبار نمی تواند کاری کند و آنها هم این را فهمیدند و می خواهند با شایعات بی اساس ضربه بزنند و این چهره نورانی را در نزد مردم خراب کنند، و ما هم باید به این نعمت بزرگ توجه کنیم و هوشیار باشیم و بدانیم که بقیه نعمت ها هم از پرتوی وجود ایشان است.

نمونه ای از دشمنی انگلیس نسبت به مردم ایران در گذشته
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی در بخش پایانی سخنانش گفت: عده می گویند چرا در سوریه نیرو می فرستید و به تدابیر رهبری شک دارند، این افراد بدانند این هایی که به سوریه حمله کردند، قصد اصلی آنها ایران بود و می خواستند این کشتارها را در ایران انجام دهند منتهی این افراد متوجه این خطر عظیم نبودند.

وی افزود: فراموش نکنید، دقیقا یکصد سال پپش، انگلیس مکار 9 میلیون نفر از مردم ایران را بر اثر قحطی ساختگی در زمان جنگ جهانی اول طی سالهای 1917 تا 1919 میلادی تلف کرد و حال آن که جمعیت آن روز ایران بیست میلیون بیشتر نبود و انگلیسی ها با احتکار آذوقه مردم و با جلوگیری از ورود مواد غذایی از بنادر جنوب و بستن راه های ارتباطی در طی سه سال قحطی شدید موجب مرگ نه میلیون ایرانی شدند و هولوکاست واقعی در اینجا رقم خورد، حال چنین کسانی در اروپا می خواهند دلسوز ما باشند؟! مطمئنا دشمنان هیچگاه به ما رحم نمی کنند و ما باید خودمان به فکر خودمان باشیم.

انتهای پیام / ۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcaooni.49nye15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما